tisdag 28 december 2010

Liten och stark

Alltså
medge
att den är himla söt

Vår Irus
Irus 2.0
Detta är vår andra Irus, den förra  Irus 1.0 (nej de heter inte så, det är mina arbetsnamn på dom) har jag visat tidigare. Den här har det svängbara snöbladet och fina, trevliga snökedjor. Lite mindre i modellen och väldigt smidig. Tyvärr så kör jag den inte. För mycket snö och även om den pinnar på framåt själv, så måste man backa den och dona och greja. Och det får den starke mannen göra nu. Startas med snöre...(Irusen alltså, inte mannen)



Har ni sett mina bilder, vilken fin ram jag har på dom? Hittat ett käckt litet program, eller apps, eller applikation som det också heter, till min iPhone. Den kan fixa med bilderna på ett roligt sätt och göra ramar och softa och.... ja jag vet inte allt. Tyvärr så är det samma chaufför bakom kameran, hö hö....men det är så roligt, så jag undrar om jag inte ska införskaffa liknande program till datorn också. Förslag mottages tacksamt. Helst gratis-program...

10 kommentarer:

  1. Jovars! Söt och söt, men jag kan tänka mig att den gör nytta!=))

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Tänkte väl att det inte var ... mannen! (ler)

    SvaraRadera
  3. Håller med Millas hem, söt vet jag inte riktigt....../ler/ men det är sött att du kallar den söt, om jag så säger!!

    SvaraRadera
  4. Mannen har idag suttit och suktat över olika traktorer, fortsätter dessa vintrar hos oss så måste vi se till att investera inågot till nästa vinter...hej och hå..men ingen snö sista dagarna det tackar man för, ha det gott, kramen

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Det här med söta tekniska prylar har jag aldrig förstått mig på.Bara ett nödvändigt ont.Men du skriver så trevligt om dom så jag kanske borde tänka om.Det är ju bra att det finns,men det måste ju finnas någon som kan hantera eländena också.
    Ramarna kring bilderna var så fina.jag beundrar dig att du kan fixa till så mycket.

    Vem vet,kanske har det snöat färdigt nu för denna vinter.Iallafall så blir ju dagarna ljusare.

    Ha en fin kväll vid brasan!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  6. Ja vacker är den kanske inte, men jag kan tänka mig att den fyller sin funktion. Picasa är ett bra program som är gratis. Kul att leka med bilderna lite. Jag gillar ramar och när man kan göra collage, och få dem att se lite gamla ut. Det fulaste jag vet är de bloggar där allt bleks ner till oigenkännlighet, och alla bilder får samma färger. Men men smaken är som baken och tur är väl det!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Här kommer den första som tycker Irus är söt!! Jag drömmer faktiskt lite i hemlighet om att få ploga med någon liten traktoraktig sak. Tycker det ser så himla roligt ut, hehe!

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  8. Hej igen! Googla på picnic det är ett gratis fotoprogram:) kramar

    SvaraRadera
  9. Storleken spelar ingen roll heter det ju, fast söt, ja jag vet inte;-)
    Kram, Maria

    SvaraRadera
  10. Oh my! I was happy to see the wee bit of snow we got - and so much of the country is still battling snow - lots of complaining -they need to have your spirit and just do it! Get out there and clear the paths! Hope you're doing well! Happy New year!
    Kathy

    SvaraRadera