fredag 10 december 2010

Nån som gillar snön i alla fall

Fick det här fotot från dottern idag. Man blir så glad när man ser det. Hennes lilla hund älskar verkligen det här med stora snöhögar. Emelie, dotterns kompis, har tagit bilden.
Här hemma så "slåss" vår hund och jag om bästa platsen framför brasan. Han gillar verkligen att gotta sig. Jag får snabbt sätta mig och försöka stå ut med hans bedjande ögon "snälla, kan jag få min plats".
Dessutom ser han gärna på TV. Och nu har vi ju fått en ännu större TV, tack vare vår förlängda garanti som ersatte vår två år gamla TV som inte gick att reparera. Så pengarna tillbaks... och direkt in på TV-avdelningen för att välja en ny. Större (och bättre?)...  Nog den största som funkar hos oss. Mätte väggen och that´s it. 50 tum. Mer går inte. Och jag gillar den här nya, stora. Kalla mig gärna TV-nörd- eller tekniknörd. Försäljaren frågade vad jag tittade mest på. Svarade sanningsenligt: Såpor, vädret och deckare.
Behöver inte värsta bildkvaliteten, för jag ser så illa ändå...ha ha. När man har starka, progressiva glasögon så känns det där med Blu-Ray och super-duper-skärpa och snabba bildbyten (?) som ganska onödig lyx.
Så det bidde denna Panasonic. Och dessutom en liten peng i plånboken att köpar julklappar för. Tack Mediamarkt.

5 kommentarer:

  1. Men gud vilken härlig bild,man blir glad när man ser sånt,underbart!!!!
    Kram o ha en fin kväll.
    ninni

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vilken härlig hund du har.
    Önskar dig en fin helg,kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Haha...det är ju massor vi har gemensamt..jag blir så fnissig...jodå snart är det vår... och tv:n, mannen har köpt den största som fanns..rymmer en halv vägg...:-) men det är trevligt att se såpor och deckare på, lovar...och så starka progressiva brillor då...är jag oxå ägare utav..du ..hundbilden var underbar, ha en skön adventshelg framför brasan, Otto och jag trängs ihop i soffan, kramen

    SvaraRadera
  4. Ha, ha, vovven ser ut som en känguru på bilden:-)
    Våran vovva älskar också snön, men liknar mer någonting mellan en gazell och Pluto när hon rasar runt i det vita fluffet.
    Ha en härlig helg,
    kram, Maria

    SvaraRadera
  5. Hejsan.

    Men vilken härlig bild på hunden!
    Tänk om man kunde vara så glad över snön...

    Grattis till ert TV köp.
    Kul med lite nya teknikprylar.

    Ha det fint,
    Kram anneli.

    SvaraRadera