måndag 17 januari 2011

Änglavakt

Igår kväll tror jag att jag verkligen hade änglavakt. Snö och is på taken är ju nåt som vi hört om på Nyheterna. Det är ju fastighetsägaren som har ansvaret.
Det är ju vi då, alltså. Vi kan inte skylla på nån, eller gnälla.
Lagård/stalltaket såg ut så här. Nästan alldeles vid övre ingången till vårt stall. Jag skulle ge nattmaten till hästarna och hade precis sett en ganska upprörande film på TV som handlade om Saudiarabien. Ni som såg den förstår vad jag menar. Jag gick i mina egna tankar, tog en rejäl omväg så att jag inte skulle hamna under snön ifall den rasade.
Det ser inte mycket ut, eller hur?
Hade precis stängt dörren om mig och då hörde jag värsta oväsendet. Hästarna reagerade inte, de är så vana... men jag tänkte: där gick snön.
Mycket riktigt


Till vänster om lampan  som sitter på garaget ser ni det stora bakre hjulet på traktorn. Till höger nånstans där bakom är dörren jag gick in genom. Som tur var så gick det att komma ut...

Idag kämpar vi dessutom mot isen, som håller oss "fången". Mannen jobbar på att få vägen och backen körbar. Jag har dubbar så jag tar mig fram hjälpligt. Hunden beter sig som Bambi på hal is men är så smart att han håller sig i snökanten.
Är det inte det ena, så är det nåt annat...

Till på köpet så är jag lite låg, då jag har huvudvärk, snuva och lite ont i öronen... lite nässpray brukar fixa det. Så jag tackar för mig och går ut och tar lite...


10 kommentarer:

  1. Änglavakt, det må jag säga!

    SvaraRadera
  2. Verkligen - din skyddsängel var med dig
    Krya på dig
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Hejsan.

    Vad skönt att det gick bra!

    Ibland har man faktiskt änglavakt eller vad man ska kalla det...

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  4. Hej !
    Ja,denna vinter...
    Hade man inte änglavakt,så vet jag inte hur det skulle gå.
    Du var på rätt ställe ....
    När vi satt och fikade i em,rasade det sista från köksfarstun-precis där man går in.Så det blev skottning av is och snö.Hade inte varit roligt att få det i nacken.
    Här är så halt på gården och småvägarna,men än så länge har vi klarat oss.Har ju dubbar på stövlarna och Signe gör som du säger,går i kanten av snö.

    Kurera Dig!
    Hoppas kvällen blir bra!

    Kram Margareta

    SvaraRadera
  5. Vilken tur du hann in. Här rasade det på hustaket flera gånger inatt. Man flyger ju en halvmeter upp för det låter ju riktigt otäckt. Glashalt har vi också så nu har det sandats för kung och fosterland. Hoppas nässprayen hjälpte!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Hej..

    Men HERREGUD!! Ja, det må jag säga att änglarna var med dig..

    Ja du.. det är likadant här med tacket.. och en massa is utanför..
    Fast vi har ingen backe..

    Hoppas du piggar på dig snart igen..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. ja, inte är det kul att behöva promenera hundar just nu i allafall.. vi bor i lägenhet och har några minuters promenad till rastningstället, idag var det läskigt halt. Här finns det ju så mycket snö att den inte regnade bort av dagens och gårdagens regn, men ett fint islager hann bildas överallt.

    SvaraRadera
  8. Nog hade du någon där uppe som vakade över dig alltid, hoppas nu att du inte går och blir sjuker, ta hand om dig, kram

    SvaraRadera
  9. Hej! Tusen tack för dina råd i kamindjungeln.. :)
    "Tvåan" är nytillverkad och värmer upp emot 200 kvadratmeter. Säkert den det kommer luta åt i slutänden om jag får bestämma (och det hoppas jag..hihi)..
    Kram på dig!
    Evelina

    SvaraRadera
  10. Köp en lott, det kan bli ytterligare en vinst! Ha en skön helg!

    SvaraRadera