fredag 7 januari 2011

Det Goda Livet forts..

Jag skrev om programmet : Det goda livet.
Här är en länk till SVT-PLAY där man kan se alla avsnitten
Det Goda Livet del 1

Tycker ni att det är ett trevligt program så kan ni se resten där också.
Det brukar ligga kvar i ungefär en vecka på Play. Passar mig bra att kunna se dom när som helst.

Jag är så förtjust i de här engelska livsstils-programmen.
Till våren så provar vi nog nässelöl/champagne.... ;-)

Och så har jag använt min nya leksak, bildbehanlingsprogrammet i min iPhone.
Man får tycka vad man vill om softade bilder eller överexponerade eller vad det nu allt heter.
Så här blev min fina kvist-rosbukett med lite förändringar...

eller kanske så här...


Här är min räddare i nöden, mannen i sin kära traktor. Sekunden efteråt så viftar han med armarna och vrålar "ur vägen", hi hi. Varförstårdumittivägen,,,,?
Man måste våga lite för att få de bästa bilderna...


4 kommentarer:

  1. Visst är det kul att leka med bildbehandlings program...det tycker jag också!

    Här i Gävle har vi -1 grad, just nu ligger solen och lurar bakom molnen, känns redan lite ljusare. Nu först plockar jag utan julen, måste erkänna att det känns skönt!!

    Hihi förstår att att det nästan var med risk för livet du fotade mannen och traktorn. Vad är det med män och traktorer och grävmaskiner?!! Dom blir som barn på nytt:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  2. Följer detta program som jag verkligen gillar, idag du...tändes ett litet hopp, solen strålade och det var takdropp, fick lite vårvibbar, hoppas ni har en skön kväll, kramen

    SvaraRadera
  3. Jag ÄLSKAR "Det Goda Livet" ...svårt att gissa va???

    SvaraRadera
  4. Hej i kvällen!
    Dina bilder på rosorna är fantastiskt fina.Det är ju en konst att kunna få till det så...Hjälpmedel som finns är ju till för att användas och underlätta både vad det gäller bildbehandlings program och traktor med plog och man och allt...
    Då får vi se om det blir underkylt regn inatt eller snö eller nåt annat..
    Imorgon ska vi iallafall doppa i grytan för 3:e gången,men det är ny buljong.

    Med önskan om god natt och trevlig helg!
    Kram Margareta

    SvaraRadera