fredag 14 januari 2011

Hej på er

Nu är jag här igen.
Några dagars stiltje på bloggen. Har inte haft nåt att dela med er, har det känts som.
Allt går sin gilla gång. Snön ligger på hög... så att säga.
Traktorn har inte mått så bra, vi har svetsat, ja jag har bistått med hejarop, goda råd med mera.
Och så funkade den igen. En halv dag. Nu står den där igen. Den balk som vi satt fast, har ramlat ner igen. Göra om och göra bättre.
Allt de här med varierande temperaturer, kallt och inte så kallt, orsakar merarbete då hästarnas boende tinar och fryser om vartannat.

Men nästa vecka planerar jag att komma igång med lite röjning i huset igen, och då visa lite mer från mina samlingar. Tills dess så blir det mera snö...

3 kommentarer:

  1. Mera snö, suck säger jag, här verkar det mera hoppfullt med flera plusgrader och regn ska vi få imorgon, önskar en skön helg och hoppas det inte blir så många cm nysnö, kramen

    SvaraRadera
  2. Men jag säger bara det, vi går mot vår idag är det tulpanens dag, köp en bukett i veckan som kommer så blir då glad och kanske lite inspiration.

    SvaraRadera
  3. Hej! Här har vi haft plusgrader och nästan regn i luften! Broddar ett måste när man går ut. De har varnat på radion för blixt halka här på Gästrike vägarna. Hjääälp!!!

    KRAMAR Helena

    SvaraRadera