tisdag 11 januari 2011

Is och nya vänner

Jaha så var det tisdag. Det är så där lagom några minus och hela gården är full av is.

Dubbar på, alltså. Hittade mina gamla ärvda tant-dubbar som man spänner på under stövlarna, inte så där jättebra, men får duga...

Beväpnad med en borste på skaft, bra att ha och stödja sig på i brist på annat, så har jag lyckats ta mig tur o retur stallet utan att halka omkull eller få några ton snö i huvudet. Det mesta har rasat ner, men det finns fortfarande en stor "snö-bit" kvar på ett ställe som man givetvis måste passera. Betyder att man får antingen hålla sig nära huset, alternativt långt ifrån, då snön rasar i en speciell vinkel.

Ser ni bilden framför er? Mig i mössa, orange lysande för stor jacka, joggingbyxor, utslitna ridstövlar med påspända dubbar med en massa snören och band. Stora handskar och en kvast i näven, kämpande över is-vidderna i uppförsbacken, stirrande upp i himlen/taket efter snö på glid. Gångstilen är varierat vaggande, släpande och ryckig.

Man är lååångt från dräkt och högklackat, work-out, after-work och en drink med tjejerna på innestället. Fasiken vad livet kan ändra sig, när man plötsligt ser in i ett par blå ögon...

Till nåt alldeles annat...
Loppisfynd är ju aldrig fel. Är dom fel kan man ju alltid skänka bort dom ... Nu har Påskliljan, den lille vännen och Den första kyssen fått en ny väninna.


Nu börjar det bli fullt på fönsterbordet. Får väl hitta ny plats för min samling, för nu kan det nog kallas samling, eller hur?

Ta det försiktigt i halkan, både med bil och till fots.

9 kommentarer:

  1. Du och jag skulle kunna gå ut på promenad tillsammans.

    SvaraRadera
  2. Hejsan.

    Ja...du... nu är det inte lätt att ta sig ut, jag kom i alla fall till brevlådan utan missöden.

    Längtar så efter en riktig långpromenad....

    Nä nu vill jag ha barmark, men gubben kom precis hem och sa att det väntas snö...

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  3. Halloj
    Vi har också hela tomten full av is,så man får ha tungan rätt i mun när man går ut.
    Fin liten samling du har.
    Kram o ha en fin kväll.
    ninni

    SvaraRadera
  4. Mer än 3 då är man en samlare...:) låter som du ser ut som värsta fotomodellen...tycker själv att man lever i samma kläder jämt...tjocka tröjor och täckbyxor..imorgon ska det bli snö som ska lägga sig p all is, det blir not en riktig rysare när man ska ut med Otto, kramen

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Fin samling.Alltid roligt när man hittar något som passar ihop med det man redan har.
    Jag kan se dig framför mig i denna utstyrsel som du beskriver.Det är ju detta som gäller nu.
    Jag tänkte , när jag och Signe var ute i em,att det vore kanske bra med en rullator och att Signe då skulle sitta i korgen.Men jag insåg snabbt att det hade inte varit lätt i skogen....
    Men broddarna är påkopplade på stövlarna.
    Ny snö inatt?????

    Ha en bra kväll!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  6. Jaa, jag kan se dig framför mig hur du släpar dig försiktigt över isen! Kan också se dig i högklackat och dräkt och ett glas med högskaftad fot i handen:)

    Tänk vad ett par blå ögon kan ställa till:) Låter hel härligt!! KRAM Helena

    SvaraRadera
  7. Ja du denna snö, här har vi skottat av vårt tak behjälpligt nerifrån med en skyffel ihoptejpad med ett skaft, fungerade riktigt bra. och så kan vi gå ut från huset utan att vara rädda för att bli begravda i ett snöras.
    Vilken söt liten tjej du hittat, härlig samling.
    Visst är det roligt att fota o redigera i mobilen.
    Ha nu en fin dag i solskenet
    Kramar
    Annelie

    SvaraRadera
  8. Ha, ha, ja jag ser dig framför mig, hur du hasar/vaggar fram:-)
    Steget från partypingla till lantis är inte så långt som man kan tro, jag vet av egen erfarenhet;-)
    Jag fick tom mannen till att köpa ett par broddar till mig härom dagen(käckt att han jobbar på Clas Ohlson som har det mesta).
    Förr tyckte jag nog att det var rejäl tantvarning med broddar, men det är väl bara att erkänna att det går fortare dit än man ibland tror;-)
    Kram, "tant Maria"

    SvaraRadera
  9. C’est ravissant!

    Merci beaucoup pour vos aimables commentaires sur mon blog!

    Sandy @ My Shabby Streamside Studio
    http://myshabbystreamsidestudio.blogspot.com/

    SvaraRadera