tisdag 4 januari 2011

Kära julklappar

Jag har ju inte visat vad jag fick i julklapp...


Den kom med lite på på bilden i min God Jul-hälsning, såg jag. En underbar, tänkbar tavla jag ser på varje dag. Dottern vet vad mamsen vill ha.

Och vad fick då dottern av mamsen? Ett ångstrykjärn, bla a. Hon har använt mitt gamla "torra" (och stänkt med vispen) sen hon flyttade hemifrån, och nu sa hon att hon är mogen  för ett med ånga... hi hi. För hon stryker allt som går att stryka. Hennes katter får hålla sig i skinnet så att de inte också får ny frisyr. 

Visst är det roligt att barnen uppskattar strukna lakan. Det kan jag ärligt säga, att det har hon inte hemifrån...
Jag manglar dukar och handdukar, och stryker kläder som är skrynkliga, men där går gränsen.

I bakgrunden ser ni mina gamla, spruckna (shabby...) Rörstrand-ljusstakar i Art Deco-stil som jag hittat på loppis för länge sen.

8 kommentarer:

  1. Hej!
    O men du! Vill med se änglagård!!
    Finaste tavlan har du fått med..

    Kram på dig!

    Mia

    SvaraRadera
  2. Din dotter får gärna komma på besök till mig, här finns massor att stryka!

    SvaraRadera
  3. Stryka det är det tråkigste jag vet, städa däremot är okej, här har man skottat flera gånger idag, har kommit massor igen och det ska fortsätta två dygn, kan man emigrera.... men vet i katten vart för det verkar vara upp coh nedvända världen just nu lite här och var, kramen

    SvaraRadera
  4. Vacker tavla med tänkvärd text.
    Här köpte vi ett nytt strykjärn med ånga strax före jul.Vi har haft ett el.två sådana för länge sen.men när dom pajade så blev det gamla "torra" framtaget igen.Vi har använt det så länge så det var skrovligt,men smidigt var det in i det sista.
    Och nu snöar det ......

    Godnatt!
    kram Margareta

    SvaraRadera
  5. Njaaee.. stryka är väl inte min melodi heller:).. söt tavla och rar dotter du fått den av:) Kul ljusstakar oxå.. näpp nu får det nog bli sovdax... en jobbar dag till.. kram.Pia

    SvaraRadera
  6. Trevlig Trettondagsafton till dig fina bloggvän! Så fina julklappar ni gav varandra, både mor och dotter fick vad de ville ha:) KRAMAR Helena

    SvaraRadera
  7. Oo, vilken fin tavla!
    Jag var också som din dotter tidigare, strök det mesta som gick att stryka.
    Idag finns knappt tid att stryka det som "måste" strykas.
    Ha en skön kväll,
    kram, Maria

    SvaraRadera
  8. Så fint.......visst blir man glad. Döttrar jag de slutar aldrig att överraska eller hur på den positivs sidan alltså.
    Snö, ja mer och mer........hoppas att ni inte blir helt insnöade!

    SvaraRadera