söndag 23 januari 2011

Långa veckor...

... eller går det fort? Jag tycker att det går fort. Nu är snart januari avklarad. Sen firar vi Alla Hjärtans Dag, ja snart och snart... hi hi. Positivt tänkande kallas det.

Jag tycker dagarna flyger. Har man rutiner som ska skötas oberoende på väder och vind, ork och tid, så pinnar det på helt enkelt.
Jag älskar dagliga rutiner. Såna där som man kan känna "nu har jag gjort klart idag och kan koppla av till imorgon".
Jag älskar också överraskningar. Såna där som "ska vi ta en tur till ...närbeliggande stad... och kolla lite. Såna överraskningar som min man är duktig på. Vi gillar båda att gå i affärer och på loppisar. Det är tur.

Nu så fungerar traktorn igen så vi kan flytta på den mycket tunga, omfrysta snön. Jag har börjat använda mina Tretorn Gummistövlar för de har sånt bra grepp, håller torrt och är så sköna. Glad att jag köpte dom.


Katten har börjat vara ute lite. Han tycker nog att det är ganska häftigt, han är ju annars en typisk innekatt. Det finns nog massor av roligt att kika på och lukta på för en nyfiken liten katt. Får man inte gå ut, så får man hålla kollen ändå....

10 kommentarer:

  1. Hej på dig! Tack så jättemycket för din söta hälsning hos mig! :)
    Ha en skön söndagskväll!
    Kamomilla

    SvaraRadera
  2. Inte bra att du känner dig hängig, men sen har du fått slita hårt denna vinter också! Jag kan lugnt säga att jag också alltid blir lite down på den här tiden av året.Men gör allt för att liva upp mig! Hoppas du får en fin start på nya veckan!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Vilken fiffig katt du har.Som kan öppna persiennen på sitt sätt.Och lite nyfikna är dom allt de små liven.
    Ja,nu är det bara 8 dagar kvar i januari och ljusare och ljusare blir det,Sen har februari 28 allèn.Sen är det mars och det ÄR en vårmånad (lite illafall).

    Hoppas vi får lite sol till veckan!

    Kram Margareta

    SvaraRadera
  4. Hej..

    Att jag skrattade HÖGT inne hos mig åt din Sååå sköna kommentar..
    Du e la bara för goe du..

    Din katt är smart den, med persiennerna menar jag.. hi hi..

    Stor kram tjejen till dig idag.. Hoppas du får sol på dig i veckan som kommer..

    //Mia

    SvaraRadera
  5. Hihi...vad jag skrattade när jag såg kissen, är ju en helfestlig bild, min adoptivkatt Johanna panna får jag gå in och hälsa på, hon bor ju hos grannen och har bott på Bossgård 11 år, så hon bli så glad när "nya" matte kommer in och hälsar på, hon vill gå ut men går 1 m och så vänder hon in igen.. men snart så..det går framåt, nu tar vi sikte på februari och det är ju en kort månad :) vadå..leva i nuet.., kramen

    SvaraRadera
  6. Vilken söt liten kisse som har lärt sig hur man kikar mellan persiennerna!! Ja, dagarna går fort nu, bara bara mars kommer så vänder det för mig:) Ha en mysig kväll nu. KRAM Helena

    SvaraRadera
  7. Ja det är härligt när tiden pinnar på, dock skulle den gärna kunna få stanna upp lite till sommaren ;)

    Kul att du och maken har samma intressen, det är långt ifrån många män som vill hänga med i affärer ;)

    Kram.

    SvaraRadera
  8. Hoppas du mår bättre och vilken tur du hade som precis "missade" snöraset.
    Jag hade tur häromkvällen när jag precis "missade" en älg här mitt inne i vår del av stan som heter Hentorp, den kom spatserande från en parkeringsplats , över vägen o in i en liten skogsdunge.
    Lilla kissen då, så sött kikandes ut mellan persiennerna.
    Visst är det skönt att Januari snart är över, februari är ju en kort månad och sen, ja sen mars.
    Sköt nu om dig
    Kramar
    Annelie

    SvaraRadera
  9. Hej Vännen
    Ha en jättemysig helg
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  10. Haha vilken kulig katt du har! Här har djuren börjat vara mer ute också, ett vårtecken!
    Jag har varit depp hela vintern men nu böjar jag verkligen känna ljusare tider i hela kroppen!
    Efter semesterveckan ska jag börja sätta frön, det är ju vår om något.

    SvaraRadera