lördag 29 januari 2011

Ständig rundgång

Egentligen fattar jag inte hur jag tänker...
Jag sitter nu och lägger upp en hel del grejor för att sälja på Tradera och på Bokbörsen (har ni inte hittat dit så borde ni kika in, om ni gillar böcker). Det tar ganska mycket tid, för det ska fotograferas och skrivas in info.

Bara för att balansera detta försäljningsprojekt så måste man ju shoppa. Innan man ens sålt nåt. Inte riktigt sant, för jag fick sålt en bok tre (3) minuter efter den kommit upp på listan. Det är banne mig rekord. Eftersom Bokbörsen inte har auktioner, så får böckerna stå på listan tills de blir sålda eller man plockar bort dom av annan orsak. Sen gäller det att hålla ordning på vad man lagt ut...

Nåväl, shopping var det ja...
I går blev det Lidköping. Det blir det varje vecka, men oftast så blir det ingen shopping, utan jag åker direkt hem, eftersom Landstinget numera står för mina resor. Tack för högkostnadsskydd inom vård, läkemedel och sjukresor. Nog om detta.

Igår så följde mannen med och vi åkte egen bil, så jag kunde shoppa. Lycka. Rörstrand är ju en höjdare, även om det numera heter Iittala Outlet el nåt liknande.

Så vi införskaffade nya muggar. Äntligen fick jag mina efterlängtade Iittala Satumetsä (betyder sagoskog, tror jag...)

Och Iittala Taika blå. Taika betyder Magi. Det är precis vad jag behöver nu.


Höganäs Flora Frost. Svagt turkosfärgade muggar med trevligt öra...

Och små, söta skålar att ha smått i. Höganäs skål 20 ml. Och en en-liters kanna-

9 kommentarer:

  1. Hej!
    Det är då tur att du inte har köpförbud.Visst piggar det upp med så fina muggar.Jag tycker det är så roligt med koppar och muggar.
    Sen är det ju mer legalt att handla när man säljer eller skänker något samtidigt.Lycka till med försäljningen!
    Jag försöker att ha köpförbud nu för vi ska göra en del i huset till våren,både med värme och vattenledningar.Något golv ska göras om från grunden osv.Så dels kommer det att behövas pengar till detta och när man ska flytta bort alla saker man har i ett rum så är det visst ganska mycket har jag förstått.Så för tillfället räcker det nog med det man har.
    Det blir nog mer om detta framöver på min blogg.

    Ha en fin söndag!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  2. Vackra muggar, är det en ny serie, och hur många finns, det måste vara kul att ha olika muggar ur samma sortiment så att säga.......vackert porslin är helt rätt, man blir glad!

    SvaraRadera
  3. jag vill ha den svartvita taikan.. nån gång när ja har råd (är långtidssjukskriven).. Funkar bokbörsen bra? Har en del böcker jag vill bli av med..

    SvaraRadera
  4. Tack för hjälpen och knuffen, nu har jag lagt ut de första 8 böckerna på Bokbörsen.. sen är det bara en två meters kökssoffa fylld med böcker kvar! Nej, alla är inte mina... de flesta av dem kommer från farmors dödsbo...

    SvaraRadera
  5. Härliga muggar, gillar sagomuggen och magimuggen jättemycket.
    Kul med muggar som det är färg på, har själv med rosor på och andra som är svartvita.
    Sköt om dig
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  6. Vilka häftiga muggar! Piggar verkligen upp nu i grådasket:-)
    Kram, Maria

    SvaraRadera
  7. Härlig shoppingtur du hade och det har jag oxå haft, men det är ju till butiken man har shoppat loss..:) ha en skön kväll, kram

    SvaraRadera
  8. Hej!!

    Lägg av vad mycket snyggt du köpte!! Älskar muggarna! Nu vill jag med ha..
    Men du.. va kul! med köket.. Spännande projekt.. Blir det lantligt eller modernt ?

    Och du.. man kan se snön försvinna mer och mer nu.. BARA det inte kommer nån ny.. Är så trött på snö nu..

    Ha en fin dag och tack snäll ♥ för alla fina kommentarer du ger mig.. Jag vet att jag är urkass på det själv, men jag får inte ihop allt ibland..

    Kram på dig!

    Mia

    SvaraRadera
  9. Vilka fina koppar. Man blir glad när man ser dem. Har nog lite koppmani... kram sari

    SvaraRadera