söndag 13 februari 2011

En röd ros...

Vet inte om ni minns den fina rosen som min man hade satt på staketet i höstas...
Nu har det försvunnit lite snö här hos oss
och vet ni vad?

Den finns kvar....
Vad säger man...fritt val från listan nedan....
  • kärleken är evig
  • röd som kärleken
  • det som göms i snö...
  • gammal kärlek rostar aldrig
  • skam den som ger sig
  • enveten som en röd gris
Glad blev jag  iallafall, när jag såg den igår.
Ha en bra fortsättning på helgen. Nu går solen snart ner, tänk vad länge det är ljust nu...

3 kommentarer:

  1. Jaa du då har du valt rätt här i livet:) Häftigt må jag säga att rosen är kvar..
    Ljus och soligt har det varit denna helgen..och kallt..mycket snö och helt underbart vackert...Själv har jag varit hos granne med selma på kafferep..igår.. en upplevelse som är värt att bevara i minnet och hjärtat.. ljuvliga människor som Sussie och hennes familj är då kan det inte bli annat än mysigt..och goa kakor.. hoppas du har haft en trevlig och go helg..
    kram..Pia

    SvaraRadera
  2. Ja det är klart att man blir glad för en sådan "överraskning" :-)
    Alla hjärtans dags- kram, Maria

    SvaraRadera