söndag 6 februari 2011

Ett, två, tre, såld! +utmaning

Ibland går det fort.
Tre minuter
tog det att sälja kryddstället på Blocket.
En jättetrevlig familj kom precis och hämtade det.
Mailet från dom kom tre minuter efter det att annonsen syntes på Blocket.
Sånt är härligt.
Nu vet jag att kryddstället får ett bra hem i ett nyrenoverat kök inte så långt härifrån.

Om ni undrar hur skåpet såg ut, som stod vid väggen jag visade i tidigare inlägg...



Dörrarna har rostiga plåtar i stället för glas. Tennhandtag. Sälja eller behålla? Det är frågan det...Än så länge får det stå kvar på tillfällig plats i köket. Lite ivägen, men praktiskt.



Jag fick en utmaning från
Rosor och Spetsar
frågor och svar har ni längst ner...

Den kommer jag att skicka vidare till tre av mina bloggvänner:

Myllas mer kreativa sida
4u2
Vardag och fest på Grindkullen

om de har tid och lust, förstås... ibland finns viljan men inte tiden....

Nåväl
här kommer utmaningen:

Hur länge har du bloggat?


Jag har bloggat sedan juni 2010, ett halvår drygt alltså

Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare ?

Jag är trogen läsare av de som jag följer, ett femtital tror jag, sen hoppar jag friskt när tid finns-

Av de bloggar du läser, hur många % är dagboksbloggar ?

Det är nog bara nån enstaka...1% då kanske...

Tycker folk som känner dig att du är dig själv i bloggen ?

Jag är nog ganska privat i mitt bloggande. Men min familj ler igenkännande...

Har du hittat en fungerande gräns för hur du vill vara
i din blogg eller tänjs den hela tiden ?

Man tänker kanske att man vill berätta om den del som kan kännas intressant för andra. Funderar väl kanske en extra gång när jag berättar om resten av familjen.

I vilken utsträckning bloggar du för bekräftelse tror du ?

Bekräftelse är trevligt. Det är roligt när andra tycker om det som jag skriver om och visar. Bekräftelse är ju inte så vanligt IRL

Har du träffat folk irl efter att du fått kontakt med dem via bloggen ?

Ja några. Men inte planerade möten.

Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Ja om man lämnar ut för mycket om sig själv och sedan ångrar det. Då mår man nog dåligt.

Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig ?

För lite tid! För många trevliga bloggar och bloggare. Hinner inte med att besöka och skriva kommentarer som jag skulle önska. Det gör att jag ibland känner att jag ”halkar efter” och måste ta igen. Men det är nog för att jag är nyfiken också... men vet inte om detta är någon nackdel. Känner ibland att ”det här vill ingen läsa eller se” men så kan man inte tänka, för då blir det inget alls...

Tror du att du fortfarande bloggar om två år ?

Kanske. Antagligen. Det här halvåret har gått fort. Jag trivs på bloggen. Det är som en egen liten värld. Men en massa goa vänner som jag kan besöka när jag själv har tid. Och ingen ser hur jag är klädd. Kan sitta i morgonrocken eller i värsta mysebyxorna och hälsa på hos mina bloggvänner-

Tack för att ni orkade läsa ända hit ner...

10 kommentarer:

  1. Förstår väl att det där blev sålt på nolltid..trevlig läsning förresten och hoppas du fortsätter..för jag gillar dina inlägg och härliga kommentarer, hoppas dom är sams idag husdjuren, ha en härlig söndag, kram

    SvaraRadera
  2. Vad snabbt det gick att sälja på blocket! Ibland har man tur! Fast då blir man ju skraj att man varit för billig...Skåpet är jättefint, men finns det inte plats så finns det ju inte. Gillade de rostiga inläggen i dörrarna.
    Kram
    Barbro

    SvaraRadera
  3. Hej där, så rätt du du har, det blir svårt ullen menar jag. Men så kul att du fick sålt så fort.
    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  4. Åh vad roligt att läsa din utmaning. Ja jag håller med dig om tiden, jag hinner sällan med att läsa andra bloggar i den utsträckningen jag skulle vilja. Men jag försöker att inte ha dåligt samvete för det. Man får göra det ibland när det blir en stund över istället. Bättre än inget juh :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Japp, nu kan du läsa mina svar! (ler)

    SvaraRadera
  6. Grattis till en supersnabb försäljning! Blocket och Tradera är kanon. Kul att läsa lite mer om dig!
    Ha nu en fin start på den nya veckan!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Tack för krya-på-dig-hälsningen! Skulle varit hit tidigare, men vi var utan internet i helgen, och jag ska erkänna att jag var lite sänkt av influensan också.

    Vad kul att du fick sålt hyllan så fort!
    Blocket är verkligen bra:-)
    Tack också för utmaningen, ska sätta mig och klura ut lite bra svar:-)
    Kul att få läsa lite mer om dig också!
    Må så gott,
    Kram, Maria

    SvaraRadera
  8. Vad roligt att det gick så snabbt. Trevlig att något kommer till användning för någon annan. Det var rolig att läsa om din utmaning. Önskar dig en trevlig vecka kram sari

    SvaraRadera
  9. Vilket läckert skåp det skulle jag behålla...om jag hade plats!! Roligt att läsa om ditt bloggande, känner igen mig på många punkter:) KRAM Helena

    SvaraRadera
  10. nu har jag svarat...har haft några dåliga dagar så jag har inte riktigt orkat..

    SvaraRadera