måndag 14 februari 2011

Fåglarna ser märkliga ut i år...

Vi har en pinne utanför vårt köksfönster. Tänkt att pippifåglarna ska komma och äta här... Det gör dom också.
Idag var fågeln ovanligt stor och hårig. Inga fjäderburna pippifåglar vågar sig nära.




Hoppsan, här sprang visst den gula, håriga kanariefågeln iväg.
Ser ni den käcka lilla snösläden? Den har jag när jag hämtar ved i "veboa".
Den gula "pirran" kör vi paket på. Vårt nya kök kommer i platta paket- hela min fina tvättstuga (ett litet eget hus) är full med platta paket. Fortsättning följer om köksprojektet.

7 kommentarer:

  1. Den fågeln känner jag igen.Vi har en i samma färg,men långhårig.Inte ens nötskrikorna vågar sig fram när Sigge
    är i farten....
    Så mycket snö ni har...
    Men nu har du så mycket annat att tänka på också,med renovering och allt.....Men man måste ju kunna ta sig fram mellan husen iallafall.
    Skönt att dagarna är ljusare.

    Ha en fin allahjärtanskväll!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  2. HAHA..utanför mitt köksfönster ser jag samma släde och gula vagn...använder dessa till att köra paket på och det har jag gjort idag i flera timmar så det känns som man gjort ett vasalopp, ha de, kramen

    SvaraRadera
  3. Ha ha vilken udda fågel :O)
    Precis sån är jag men nu helt plötsligt så fick jag för mig att jag också skulle ha en eller två madonnor...eller kanske fler...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Poor kitty! Doesn't look like it enjoys the snow! You've certainly had more than your share! I hope all is going well with your kitchen renovation! Sounds like a big project!
    Have a great day,
    Kathy

    SvaraRadera
  5. Det var en ovanlig fågel både i färg och form:) Men söt är den påminner mer om ett lejon tycker jag:) Ha en skön kväll!! KRAM Helena

    SvaraRadera
  6. Trevlig helg till dig med, så bra att ni har katt med tanke på fågelmaten, själva fick vi råttor hela tomten full när vi skulle mata fåglarna. Antisimex meddelar antingen katt, eller så sluta mata fåglarna. Vi har 2 hundar inga mer djur, så du förstår.

    SvaraRadera
  7. Trevlig helg till dig med, så bra att ni har katt med tanke på fågelmaten, själva fick vi råttor hela tomten full när vi skulle mata fåglarna. Antisimex meddelar antingen katt, eller så sluta mata fåglarna. Vi har 2 hundar inga mer djur, så du förstår.

    SvaraRadera