fredag 18 februari 2011

Flitig som en myra...

... är ju inte min normala status.
Är lite mer "laid back" och gillar att "softa"...

Men nu är det andra bullar. Vi har kommit igång rejält med köksrenoveringen. Det betyder att vi river och härjar och plockar ner gamla el-ledningar och tar bort lister och det ser ut som bara den... i ena halvan. En del av nya köket, själva matsalsdelen, är ett nybygge som inte är klart ännu.

Ni som renoverat och byggt om vet att det är ett kärt besvär. Trots gammalt damm i halsen från 1916 (harkel) så mår jag förvånansvärt bra. Kylan ute berör mig inte, vi eldar i braskaminen, och skinntofflorna håller tårna varma.

Den här byggnationen/renoveringen är ett självbygge. Jag har ritat köket, ändrat två gånger redan och nu är vi inne på tredje versionen med tillägg. Med tanke på att ändringarna gjorts EFTER inköp av skåp och vitvaror så är jag ganska stolt. Hur man lyckats hitta tre olika placeringar på köket i ett rum (egentligen två) med fem dörrar och sex fönster är ganska bra jobbat, eller hur?

Tapet är beställd. Jag hade sett den på nätet men beställde på en butik i "stan"- det blev billigare. Det brukar vara tvärt om. Det var tur att jag kikat på tapeten innan och även mannen gillade den. För när man kom in i tapetbutiken så fick man ju värsta beslutsångesten. Så nu är det med väggarna klart.  Fortsättning följer...


 Boråstapeter. Kollektionen heter Falsterbo.

5 kommentarer:

  1. Spännande tapet, hoppas se fler bilder!

    SvaraRadera
  2. vilken söt tapet! ska bli kul att se hur det blir!

    SvaraRadera
  3. Hej!!

    O men du vad kul!!
    Nu måste du lova att du visar oss ,, )?! Jag var ju och hämtade möbler jag idag.. Men i morgon ska jag med "renovera" inte riktigt, men måla ska jag gör. Fortsätta med mina lister.. gör trist.. men fint blir det..

    Lycka till och ha det fint!

    Kram på dig!

    mia

    SvaraRadera
  4. Det låter så spännande....Hoppas lite bilder kommer snart....
    Tapeten var ju klart hoppfull.

    Ha det bra!
    Kram Margreta

    SvaraRadera
  5. Vad jag blir nyfiken på det kommande köket och tapeten är ju underbar, idag en kall morgon men hoppas på att solen kommer att värma framöver, ha nu en fin jobbarhelg i köket, kramen

    SvaraRadera