fredag 4 februari 2011

Nu är det dags...

... att göra sig av med arvegodset.
Nu hamnar den här kryddhyllan med tillhörande burkar på Blocket. Lite förhandskik här på bloggen...

Det är alltid lite svårt att göra sig av med saker som kommer från tidigare generationer. Men...
en gång för några år sen var jag hos en Antikhandlare i Göteborg som sa nåt, som jag tänker på ofta:
"Bättre att sälja nåt som man har ärvt, och köpa nåt för dom pengarna, som man verkligen vill ha"
Det är ju så ibland, att man behåller ärvt för att de väcker så många minnen. Men att man i ärlighetens namn gärna skulle vilja ha något annat. Nåt som man själv valt och som är början på något nytt.

Nu säger jag inte att jag ska göra mig av med allt gammalt och ärvt. Utan att jag kanske skulle skaffa nåt som efterföljande generationer skulle se som mitt. Och som är från min tid. Nåt som min man och jag gillar, och som återspeglar den tid som vi byggt vårt hem... Vi har senaste tiden gått och sneglat på Lisa Bengtssons tyger, tapeter och porslin. Är ju också förtjust i industri-stilen, även om min man har svårt att se gamla omklädningsskåp i inredningen. Det nya köket har ju sin grundinredning, men resten är ännu ett oskrivet blad... så jättespännande.

Nån som är intresserad av dessa? Pris 700 kr för ställ, lådor och fem burkar m lock. Kan levereras till Jönköping eller Göteborg... maila mig i så fall på elsamariannes@gmail.com  SÅLT!!!








9 kommentarer:

  1. Så fint! Men lite svårplacerat, i övrigt tror jag att man ska omge sig med saker man verkligen gillar, inte sånt man "måste" ha kvar. När jag flyttade sist (till mitt första boende som singel) gjorde jag mig av med allt som jag inte kände att jag verkligen ville ha. Det var så lyxigt att ha plats över i köksskåpen och sen kunna köpa sånt som bara var jag! Nu är vi två igen...

    SvaraRadera
  2. Ja, det kommer trots allt en sommar!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ja,man måste ju faktiskt göra sig av med vissa saker.Det är ju trots allt roligt att införskaffa lite nytt för en själv.Sen kan ju det också vara en gammal sak.

    Här blåser det halv storm.....och kräksjuka pågår,så det kunde varit bättre.

    Hoppas du får en fin lördagskväll!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  4. Jättefina!De får säkert ett fint hem!

    SvaraRadera
  5. Tycker du gör helt rätt i att sälja det och köpa något du vill ha.
    Industristilen, ja mycket snyggt att hitta där.
    Nämnde för mannen här i huset att jag skulle vilja ha gamla omklädningsskåp i vardagsrummet och han bara frustade, men känner jag honom rätt så kommer han att gilla det om jag nu får tag i några.
    Kul att du tar dig an utmaningen.
    Ha det gott
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  6. Jag tycker man skall ha de grejer man trivs med oavsett om det är ärvt eller köpt! Vi har i flera år samlat blåvita reda burkar för att bygga ett egetdesignat ställ i vårt kök.
    Det blev 5,5 timmar på auktion idag, och bilen full hem...ler.
    Ha en mysig kväll!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Det är rätt, blanda och ge.......skapa är spännande även när det gäller hemmet eller hur??!!

    SvaraRadera
  8. Är du galen...hur kan du skiljas från detta..men jag förtår..man kan ju ine får plats med allt, men fint det är det..idag har du fått mig att fnittra hysteriskt, såg bilden framför mig med kissen och jycken..:) kan tro att det är full fart ibland, hoppas det är en skön lördagskväll, kram

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Ja men man måste ju förnya sig ibland.. Jag är likadan..

    Idag tittar solen fram lite grand..
    Underbart!
    Ska iväg men min son och spela badminton strax..

    Ha en fin dag!

    Kram m i a

    SvaraRadera