fredag 11 februari 2011

Snöstorm...iiiiiih!

Det har lugnat ner sig nu... men vilken dag!!!
Egentligen
skulle vi kört hem gips och panel på släp idag. Men vi ångrade oss när vi var vid byggföretaget. Vi skulle lånat kärran av dom.

Här hos oss i skogen så märks det "bara" att det blåser och yr. På slätterna var det nåt alldeles förskräckligt.

Hemresan (utan släp) gick långsamt. Det är två mil. Jag lovar... jag höll andan hela vägen.... mannen körde och på vissa ställen så hade det blåst upp stora drivor på vägen. Snöröken gjorde att man inget såg på säkert en minut...Det var långa mil, jag lovar.

I alla fall
så kom vi hem i ett stycke. Jag darrade så att jag knappt kunde hålla mig på benen. Adrenalin-påslag så det räcker.

Sen har jag varit ute och gjort mina dagliga sysslor. I snöstorm.

Igår däremot, så var det ju så fint väder.
Då hittade jag den här
Livsens levande. Putsade frambenen. Tjej eller kille? Mycket försenad förra sommarens sista fluga? Eller våren första, mycket förvånade? Ingen bra dag för den idag, stackarn...

Nu blåser det "bara" men det är stjärnklart, och kallt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar