onsdag 23 mars 2011

Äta fint

Fördelen med att inte ha nåt kök, eller att inte kunna sitta i köket på grund av att det saknas nått att sitta vid, är att man sitter gärna fint och äter.

Jag dukar fint vid matsalsbordet och där sitter vi även till vardags. Och ibland blir det en bricka i knät framför TVn , om jag ska vara ärlig....

Men det är ju bara vi, mannen och jag, och då är det ok med provisoriskt. Får vi besök, ja då bänkar vi oss vid matsalsbordet. Det har aldrig använts så flitigt som nu. Och jag får användning av iläggsskivor och stora dukar.

Och nu ser jag att katta-skrället har ätit en av de söta blommorna...

Må så gott alla, nu drar vi iväg en sväng till Tyskland och Danmark. Jag ska köpa Toblerone och kolla in byggmarknader. Vi ses igen...

2 kommentarer:

  1. Men gud vad fint! Vårt "matsalsbord" i vardagsrummet är belamrat med diverse projekt och det är ett mastodontjobb att förvandla det till bord om man någon gång får lite gäster.

    SvaraRadera
  2. Hejsan.

    Trevlig resa!!!

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera