torsdag 3 mars 2011

Award, så roligt!

Har fått en award från den härliga bloggen Elsa och Helena !
Det är så roligt!

Med detta följer att jag ska skicka award vidare till bloggar som ha färre än 100 följare.
De skickar jag nu till-

Myllas mer kreativa sida. Mylla är, som jag, ganska ny här i bloggvärlden. Jag känner mig väldigt hemma i hennes blogg.

Lantliv  Annelees härliga lantlivsblogg. Vet inte hur många följare hon har...

Och så Margareta på Fållorna . Margareta har gröna fingrar, nåt som jag är så avundsjuk på, och hennes hem är så fint.

Ewa-Christines antika nöjen och textile art . Hon förvandlar "nål-o-tråd" till konst och man bara älskar det. Se hennes utställning som hon har tillsammans med Gunnel Svensson om ni har möjlighet. Ska försöka få tid...

Husmorsskolan  denna härliga blogg. Majas husmorsskola finns även i Minnenas Journal och hon har också gett oss pysseltips på radio. Hennes barnkläder är helt underbara. Och jag kan rekommendera hennes recept. Speciellt Kanelbullekakan, som nu är en instutition här i bygden. Och gå gärna med i hennes syförening.

Gå nu in och hälsa på hos dessa härliga bloggare, och hälsa gärna från mig...
När jag nu skriver detta, så kommer jag att tänka på att dessa bloggare blir som ens vänner, trots att man inte träffas irl.
Som när man gick i skolan och fröken delade ut engelska brevvänner till de som var intresserade. Jag skrev till Jacquline, som min brevvän hette, under en tid. Men att träffas... så långt kom aldrig tanken....
Sexti-talet. Femte årskurs. "Dear J, how are you? My day was good. How was your?" Engelska kunskaperna var begränsade då. Undrar om vi hade hållit kontakten ifall det funnits Facebook, email, chat, MSN då...?

5 kommentarer:

  1. Grattis till awarden, den är du verkligen värd! Margareta är jag redan följare till och Lantliv, men jag skall titta in på de andra bloggarna.
    Ha en skön fredag och helg!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Hej
    Jag skickade också en award till dig för en vecka sen eller så, den har du inte märkt gissar jag. Är så oinsatt i detta så vet inte riktigt om jag skulle mailat dig om den saken, haha, men grattis till två !
    Kram
    Barbro

    SvaraRadera
  3. oj, tack! tar tag och skickar vidare under helgen =)

    SvaraRadera
  4. Tack för du tänkte på mig.Det värmer.
    Jag har dock så svårt att välja vidare.....det är väl den vanliga beslutsångesten....Visst är det roligt med alla bloggvänner.
    jag ska titta vidare på de andra..

    Du kanske åker till Hjo,då i helgen.
    jag får tyvärr inte till det denna helgen,men så mycke fint hon har Marie.Skulle gärna vilja åka.
    jag får nöja mig med Erikshjälpen i Värnamo.Har man tur så kan fyndet finnas där.

    Ha det så bra!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  5. Ha,ha ja det har verkligen skett en förändring!

    SvaraRadera