fredag 18 mars 2011

Blyg viol redan...

Jag och blommor- går inte ihop.
Jag älskar blommor, men kärleken är inte besvarad.
Tills nu! Kanske vänder det?
En liten, liten blyg viol har visat sig på en av mina risiga, överlevande växter.
Australisk viol. Viola hederacea.
Mot alla odds... trots att växten vissnat ner minst två gånger...
och övervintrat i vanlig inomhustemperatur ~17 grader alltså, hutter...
Så bra är alltså jag på att sköta växter.
Kanske jag inte ens förtjänar denna blyga viol...? Ni ser väl den, nästan gömd bakom ett blad...
Men hörrni, det här med snö...
imorse mätte vi upp 23 cm nysnö!
Inte populärt.
Nu töar det, men det vill till att dessa cm ska försvinna plus resten...
Å vad trött jag är på snö.

9 kommentarer:

  1. Det var en söt liten blyg viol! Och vilket raceråk du införskaffat! Det blir nåt att åka på loppis med...
    Oj vad snö ni fårr, här var det kanske 15 cm, men fullt tillräckligt! Än får vi vänta lite med att ställa undan skyfflarna.
    Nu är äntligen bloggträffen bokad som jag skrivit om innan, hoppas du vill komma med!
    Trevlig helg!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Hello!
    I think your little violet is an encouragement to you that winter will soon be over! You certainly have had quite a lot of snow! I hope it melts and the sun shines brightly for you this weekend!
    God Bless,
    Kathy

    SvaraRadera
  3. Hej! Klart du förtjänar din blyga viol:) Speciellt i det här vädret!! Nu har snön kommit hit upp också...närmare bestämt på Söder, där jag bor! Snön vräker ner på våra trånga gator...visst har du varit på Söder också, jag menar Gävle är inte så stort!!?

    Stor KRAM Helena

    SvaraRadera
  4. Här är jag igen...har just legat på golvet bakom sängen och torkat lister...pust!!

    Fenix finns inte kvar...men jag minns hur det såg ut:) Terassen är kvar...har varit många olika ägare men alltid varit restaurang...det är mysigt där!! Var där med Elsa och åt lunch på sportlovet!! Nu får du roa familjen med att säga gul, hihihi!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  5. Nä fy 17, 23 cm snö!!! Stackars dig, här började det snöa för ett par timmar sen och håller i sig än, 10 cm har de hotat med, men får hoppas de har fel!
    Barbro

    SvaraRadera
  6. Ja, nu har snön kommit till mig med: har snöat ett bra tag nu ...

    SvaraRadera
  7. Hejsan.

    Så söt liten viol.....
    och vilken fräsig bil ni skaffat....

    Snö verkar som nästan hela Sverige fått idag...usch och fy!
    Nu regnar det faktiskt här....

    Ha en skön helg,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  8. Nämen vilken söt viol. Härligt med lite vårtecken... snön får ta och smälta bort för nu vill vi ha trädgårdstider! Kram Sari
    Tja alla fall så att man kan dricka morgonkaffet ute i solen

    SvaraRadera
  9. Så söt den är den lilla violen. Snö vill vi inte ha men imorgon åker jag upp till fjällen och det ska bli underbart.
    Kram Agneta

    SvaraRadera