söndag 13 mars 2011

Damma av gamla kunskaper...

Nu har även jag köpt en...

digital systemkamera...

Dags att damma av gamla kunskaper. ISO, blädare och slutartider. Och nya uttryck inom digitalfoto och filmvärlden som man bör kunna.


Det där med framkallning, mörkrum, kontaktkopior och snåla med film är nu ett minne blott.
Jo jag har haft digitalkamera innan. I flera år. Även med utmärkt makro-funktion. Och kameran i min iPhone är inte att förakta.

Men jag har önskat mig en "riktig" kamera väldigt länge, och nu har jag alltså slagit till....(ingen beige trench nu heller....)

Massor av nytt att lära. Får väl gå på kurs (det följde med en intro-kurs så det blir Göteborg i april) och lusläsa manual och prova, prova och åter prova.... det går ju att ta bort.
Det är så roligt. Djuren är redan trötta på att bli fotograferade....
Klick!

6 kommentarer:

  1. Wow!! Vad kul du kommer ha nu ett tag framöver med din nya kamera!
    Grattis till ett bra köp!

    ♥Mia

    SvaraRadera
  2. Lyllos dig, en sådan skulle jag oxå vilja ha, men får fortsätta att fota med min gamla..hoppas helgen varit bra med köksjobb, kramen

    SvaraRadera
  3. Kul med ny kamera, en sån skulle jag aldrig klara av. Jag får ofta frågor vad jag har för kamera. Jag har en billig skrutt för en tusenlapp. Jag tror inte det har med kameran att göra, jag tror det är den konstnärliga ådran. Har man inte den så kvittar det nog vad man har för fin kamera. Skall bli kul att följa din foto-utveckling!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Du är så modig. Kommer säkert att gå som en dans med fotograferandet.
    Jag skulle aldrig kunna använda en sån kamera.Tror jag inte iallafall.
    Tekniska prylar och jag är inte på samma våglängd.

    Ha en bra dag!
    Kram margareta

    SvaraRadera
  5. Hejsan.

    Ska bli spännande att följa ditt liv med den nya kameran..hi..hi..

    Vi har varit på gång länge att köpa ny kamera....men kan inte bestämma oss för vilken, ska bli intressant att höra vad du tycker om din....

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Det är inte lätt att förstå systemkameran. Till vår kamera var det en tjock instruktionsbok med, på svenska.
    Jag använder autofokus och tulpan för närbilder:) men vill lära mig mera.
    Kram Anette

    SvaraRadera