fredag 25 mars 2011

Laddad!

Jag har hittat den!
Väskan!
Och min energi!

En tur med bilen ner till Danmark
och en liten "snabbis" över till Burg am Fehmarn i Tysklad
har verkligen laddat mina batterier.

Att få se mark utan snö, med svag grönska.
Att känns solen skina i ansiktet
och vandra på kullerstenar i en stad i ett annat land.
Att shoppa...

Har nu äntligen köpt den ultimata vårväskan.

Får plats med kameran i den,
och den är lätt att bära med sig.
Gillar när det är både vanliga handtag och axelrem.
Perfekt storlek. Underbart vår/sommarmönster.

Tillhör den nya Summer Romance 2011-kollektionen från Oilily
Finns i denna färg, marin, och i ljusblå och rosa.

Så svårt att välja, ändrade mig flera gånger...
jag som har sån beslutsångest ibland.

Och för några dagar sedan fick jag äntligen inhandlat en beige trench.
Inte den jag tänkt köpa från början, men denna är både snyggare och billigare.
Kan det bli bättre? Trench från Lindex


Jag har lite mer bilder, både från resa och shopping. Återkommer!

12 kommentarer:

  1. Love the purse! I like it when we find one that fits us and fits what we want to put in it! Yours is beautiful and cheerful! Lovely trench coat -everyone needs one!
    Hope your weekend is warmer and greener!
    Kathy

    SvaraRadera
  2. Så härligt att du har ny energi, både till det ena och andra, det är nog våren som hjälper till!
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Så snygg väska! Och att det finns axelrem är ett stort + !!!

    SvaraRadera
  4. Såå roligt med ny väska och kappa.
    Nu kan du möta våren med ett stort leende....
    Och roligare blir det att fortsätta med hemmaprojektet.Nya tag...

    Ha en vårlig helg!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  5. Så vårfin du kommer att bli, det ät inte bara hemmet som behöver bli vårfräscht utan även vi kvinnor.
    En gång kom jag till jobbet en timme tidigare, det måste nog ha varit när klockan slog över till vintertid.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Du har då verkligen hittat den ultimata väskan, den är supersnygg! Känner igen det det där med beslutsångest, oj,oj så trassligt allt blir:)

    Hälsningar från ett vårligt men blåsigt Gävle! KRAM Helena

    SvaraRadera
  7. Åh vilken snygg väska. Har ångrat mig i flera år över att jag inte köpte en väska i Helsingör från Oilily! Bra att du slog till:)

    Trevlig dag! Marie

    SvaraRadera
  8. SNYGGT! Ser fram emot bilderna, verkar varit en trevlig trip :) ha en fin vecka, kram

    SvaraRadera
  9. Låter gott att du hittat energin.
    Vilken läcker väska som man blir glad av att se, passar perfekt till din nya trench.
    Låter härligt med en shoppingtur till Danmar/tyskland.
    Ha nu en fin helg
    Kramar
    Annelie

    SvaraRadera
  10. Du kommer att vara helläcker i vår! Jag har faktiskt köpt en askrosa vårjacka! Härligt med en tripp! Förmodar att det är vitt hos dig också precis som här.
    Ha en fin start på nya veckan!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Vet du att jag hann aldrig ens titta efter den där trenchcoaten så är den slutsåld? :) Väskan, väskan... om den fanns att köpa nära mig ...

    SvaraRadera
  12. gillar väskan! Har också en oilily, men en brun som nu är något år gammal, tyvärr utan axelrem dock, men vad gör det när man ler bara av att titta på den? =)

    SvaraRadera