torsdag 31 mars 2011

Microsemester....

En resa på nitton timmar totalt verkar ju inte vara nån längre tripp.
Men man kommer långt...
Tidig morgon hemifrån, eller nästan natt
morgonbåten från Helsingborg

Helsingborg i morgonljus


Över bron på väg till Rödby. Oj vad jag ogillar broar...



Äntligen fast mark i Tyskland

Men var är våren? Endast liiiite grönt...

Små söta vårblommor i Burg am Fehmarn

Lunch. Å så gott det var.




Och så lite shopping på Bordershop på hemvägen.
Kunde inte motstå designen på flaskan.
Var absolut tvungen att köpa en. Till lyst....
Kaffe o mandelsmak. Säger reklamen...
 Oilily-Väskan, som jag hittade på färjan, har ni redan sett. Om ni åker denna vägen nån gång, så rekommenderar jag att ni kollar in väskor, smycken och kläder. Ofta jättebra priser. Men räkna inte med att det finns på hemvägen, för ni kan hamna på en annan färja och då kan man gå miste om ett "klipp".

Nästa planerade dagstur blir om dryga två veckor, då jag ska gå på fotokurs i Göteborg. Jätteroligt.

4 kommentarer:

  1. Jaha, var det där. Gillar den väskan så...
    sv: tack för fina tips!

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul att gå på fotokurs. Det skulle jag också vilja/behöva.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag!!
    Grönare där än här iaf..
    Älskar med broar..

    ♥Mia

    SvaraRadera
  4. Tack för en tripp till Tyskland, jättefina bilder! Du och jag tycks ogilla samma sak...broar!! Den där Rödby bron är ett skräckexempel... huuu! Har åkte över den några gånger jag också och fy vale:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera