måndag 28 mars 2011

Shop ´til you drop...

Köphysteri, Investering eller bara förverkliga sina drömmar?

Nostalgi, gå-i-barndom eller det-var-bättre-förr?

Har i alla fall investerat i en dia/negativscanner som förutom att den skannar filmerna, även skannar foton...
hittade den hos http://www.pixmania.se/

Nu ska vi dra fram alla gamla negativ, diabilder och foton och få lite ordning...

Dessutom har jag hittat en dröse negativ från min aktiva fotografera-allt-svartvitt-period på 80-talet. Då hade jag en sprillans Canon EOS, ett antal olika objektiv och slösade alla mina pengar på svart/vit film. Jösses vilka minnen.

Nu finns det bara en sak som saknas...
TID

10 kommentarer:

  1. Aha så smart.. en tocken skulle att ja behöve ha mää:) Men först en riktigt BRA skrivare..och sen en .. nää får vänta ett tag.. ska ha allt annat oxå.! ha en bra dag..kram.Pia

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för grattishälsningen!
    Ja det brukar väl inte vara årets lugnaste dagar, de där innan kalasdax, men man brukar ju ro hem de också:-)
    Vilken bra apparat du har köpt!
    Men som du säger, så ska man ju också ha t i d att använda den.
    Mannen jobbar på Clas Ohlson, och där har de flera fiffiga apparater som kan "förvandla" VHS till USB och LP till CD och allt vad det nu är;-) Men det känns inte som någon idé att köpa på sig dem än, när tiden ändå inte finns.
    Skönt att du börjar vänja dig vid tomt stall. Samtidigt som det låter lite sorgligt.
    Häst är ju trots allt en livsstil, och det blir en del av en själv som försvinner om hästarna försvinner.
    Men som med apparater, så ska man ju också ha tid och ork att ta hand om dem :-)
    Kram, Maria

    SvaraRadera
  3. Oj, vad spännande det låter! Jag ääälskar gamla minnen, en riktig nostalgiker... :)

    Kram Evelina

    SvaraRadera
  4. Men gud vad smart, det ska jag tipsa mina föräldrar om. Typ hela min barndom finns på diabilder som man aldrig tittar på ;)

    Önskar dig en trevlig vecka, vi hörs!
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Just det, såg din fina väska i inlgget nedanför. Kul! Själv har jag en jättefin necessär i turkust mönster som jag tycker om och som är nedpackad i min resväska nu! :D
    kram.

    SvaraRadera
  6. En sån där är precis vad man måste ha, för att få fram nostalgin från gamla diabilder behövs lite modernitet! Precis vad jag borde införskaffa, kanske man inte måste vara allt för teknisk heller:)

    Ha en skön dag och KRAM Helena

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Vilken kanongrej!!
    Din väska här nedan med kappa är så grymt snygga. Särskillt väskan, blev väldigt förtjust i den.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Du är ju riktigt teknisk!
    Lycka till med dina bilder och din nya kamera.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Det där lät ju spännande, måste jag kolla upp, hoppas dagen varit bra, här har vi haft en fin vårdag och mera värme ska det komma :) kramen

    SvaraRadera
  10. Wow! This looks fantastic - what a terrific idea!
    HUGS
    Kathy

    SvaraRadera