torsdag 17 mars 2011

Smygtitt

Här kommer en liten smygtitt på vårt nya fortskaffningsmedel.

Ingen AC, bara kasettbandspelare och radio, inga elhissar, ingen värme i sätet...

Startar utan problem, ska besiktas om två år, allt funkar, t o m värmen.
Och ...bäst av allt...
kostar 72 kr i månaden att ha inkl halvförsäkring. Drar en liter milen.
Man kan lasta stora och tunga saker, och man sitter ganska ok på soffan
så vi kan åka tre i den... men hunden ska hunden med så får jag nog sitta på flaket...hi hi.

Det är ingen Televerksbil utan det är en gammal glasmästarbil. Från Vetlanda.
Så om nån tycker att dom känner igen den...
Jag är mycket nöjd.

6 kommentarer:

  1. Ser inte så där i min färg smak men det är väl inte färgen som är viktig? :)

    SvaraRadera
  2. Cool bil och perfekt att forla hem loppisfynd i.
    Kul med en ny kamera också, står på min vill ha lista med, men dotter önskar sig en i konfirmationspresent så vi och tjocka släkten får lägga ihop våra pengar så kanske hennes önskan slår in. Hon är så duktig på att fota så det blir kul att ge henne en.
    Kul att du vill komma till min lilla butik när drömmen blir verklighet - du är så välkommen
    kramar
    Annelie

    SvaraRadera
  3. Perfekt! Jag älskar laom skrotiga bilar. Mitt mått på en bra bil är att man ska kunna köra grus och stora loppisfynd i den, och att den till utseendet ska vara sådan att det inte är jordens undergång om man backar till sig någon liten buckla (vilket jag alltid gör).

    SvaraRadera
  4. Hi hi, ja den killen kommer bli farlig för flickorna om några år! Han är ju redan ganska bra på att charma omkull sin omgivning:-)
    Vad tråkigt att ni har så mycket snö kvar, fast ni fick ju å andra sidan inga dåliga mängder!
    Här är det snöfritt, förutom lite rester av snövallarna. Skööönt!
    Satte mig en stund igår i solen där det var lä, och temperaturen klättrade ända upp till 22 grader i mitt lilla hörn! Mmmmm.....
    Man får passa på och ladda upp sig när solen tittar fram, för det känns som energinivån är ungefär vid fotknölarna...
    Det var väl en bra bil ni fick tag på!
    Det blir väl perfekt med dig bak på flaket tillsammans med alla loppisfynden;-)
    Skönt att det känns OK med hästarna.
    Jag har en stolle här med sådanna vårkänslor, att jag får köra en stunds lösdressyr i hagen innan han ska in. Annars dansar han jättefint på bakbenen! Suck...
    Må så gott, kramar Maria

    SvaraRadera
  5. Hej!!

    Vilken härlig bil!!
    Fasen vad du kan shoppa nu , )
    Blir riktigt avundsjuk när jag hör hur billig den är. Vår nya bil ruinerar oss nämligen. Den använder vi bara nu för att köra Herman i..
    Hoppas du har det gott min vän..

    ♥Mia

    SvaraRadera
  6. Den är ju döhet :) orange är ju årets färg hihi..härvräker snön ner så det blir att skotta, trodde det var slut på detta men icke :( ha en fin fredag, kramen

    SvaraRadera