måndag 14 mars 2011

Stackarn...

Stackars den här lille killen (?)
som kröp på UTSIDAN av fönstret igår.
Det var ju +7 men jag tror i alla fall att den var lite fel ute...
Månne samma som jag fotograferade i snön för nåt tag sen...?

Säga vad man vill, men det är tåliga kreatur här på går´n...

Idag var vi iväg och hämtade vår "nya" bil. Så "ny" att den är skattebefriad. Den är från 1981 och jag visar den imorgon. Ska försöka hitta en bra bild på vår andra "åttietta" som står i garaget och väntar på TLC (tender loving care/kärleksfull omsorg)

Jag gillar bilar. Speciellt lite äldre modeller. Inte för gamla, och inte "jänkare". Jag gillar industristilen i inredning och vad passar då bättre än en..... lastbil. Med flak så man kan köra hem ved och loppisfynd!!!!
Men jag visar mer imorgon....

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Den sortens killar finns här också.Ikväll när jag hackade frukt till en sallad så landade en liknande typ på mitt huvud.Han lever inte längre....
    Spännande att få se din "nya" bil.

    Godnatt!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  2. Hej! Ja visst är Elsa ett fint namn, det har jag alltid tyckt:)

    Du, det där med bilar...smart med en skattebefriad, har också tänkt i dom banorna. Nya bilar kostar multum i försäkringar och service!!

    Kul att du kan roa din familj med lite Gävlemål. Nu blev jag nyfiken...vart i Gävle har du bott??!

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  3. Vad kul, och vilken fin årsmodell ;)

    Perfekt för loppisfynd, vad mer kan man begära? ;)

    Kul att du har införskaffat en sån fin kamera. Blir ju bara ännu roligare att fota nu.
    Kram.

    SvaraRadera
  4. EN sådan kärra skulle jag bheöva här, ser fram emot bilden, hoppas solen lyst på dig idag, här har vinterkylan och det grå kommit tillbaka :( kramen

    SvaraRadera