fredag 11 mars 2011

Tid är pengar. Eller...?

Tiden är viktig för oss. Jag har inte tid, säger man. Jag önskar jag hade mer tid...och så vidare.

Klockan styr oss i stort sett hela tiden... hela tiden... jo så är det, hi hi.

Tid är också pengar. Ibland.

Igår gjorde tiden att jag blev så irriterad att jag kände att jag nästan blev otrevlig och det gick ut över helt oskyldiga.

Vi var på Ikea för att komplettera vårt kök. Det saknades inget egentligen, men vi ska nu bygga en köks-ö eftersom det blev så gott om plats i köket. Och mer utrymme är inte fel....och så lite inredning till lådor o sånt roligt.

Åter till ämnet tid. Stod i kö för att få en plocklista till skåpsstommar och luckor o likn. Vi skulle också beställa bänkskiva i specialmått.

Första kön var väl inte så farlig, vi fick vår plocklista och så skulle vi vidare till bänkskivebeställning, som givetvis var på ett annat ställe. Där var det kö....
En timmas väntetid, sa personalen och skrev upp oss och vårt mobilnummer. "Vi återkommer när det är er tur"...

Ner till plocklagret för att hämta det vi skulle ha. Det skulle vi ju hinna betala, lasta i bilen och kanske t o m äta innan det var dags för bänkskivebeställning.

Tur, säger jag, att vi redan byggt stora delar av köket och visste att dörrar, hyllor och lådor inte hänger i luften utan ska monteras i och på stommar.
Några stommar fanns inte med på plocklistan. Det som fanns på plocklistan fanns inte.
För att göra en lång historia kort, så plockade vi ihop det vi skulle ha, utan plocklista. En del av det fanns inte. Det fick vi beställa, ankomst i maj.... och fraktkostnad tillkommer.....

Nu hade det gått över en timma, men vi chansade att äta. Supergod lax med gräslökssås. Rekommenderas.

När det gått nära tre timmar från det vi steg in i varuhuset så gick vi tillbaks till Bänkskivebeställningsstället.
Där var det kö. Det var här jag kände, att snart så skriker jag. Svettig blev jag. Irriterad så inibänken.

Till slut- så fick vi hjälp av en jätterar tjej som ritade de skivor vi skulle ha. Dyrt blev det, bra blir det säkert. Och hemkörning såklart, bara man betalar för det.

Stackars tjej när vi kom. Dataprogrammet strulade, hon fick ringa supporten och bredvid-----stod jag och såg mäkta sur ut.

Ni vet hur det är.
Man är sur, grinig, svettig, ont i rygg o ben, vill bara hem...
Men jag förklarade för henne att hon gjort ett jättebra jobb och att vår shopping ändå slutat i dur.

Nån beige trench eller vårkappa orkade jag inte ens tänka på. Det vräääääkte ner enorma snöflingor på hemvägen... det får bli
en annan gång.

3 kommentarer:

  1. Att besöka IKEA är inte hälsosamt, åker bara dit när jag måste och det msåte bli ett besök framöver, för här ska inhandlas korgstolar till växthuset..

    Önskar er lycka till med köksjobbet, för det blir väl en del jobb i helgen kan jag tro.. kramen

    SvaraRadera
  2. Att köa, det är inget för mig ... då blir jag inte lätt att ha att göra med :) !

    SvaraRadera
  3. Tur att din ilska inte gick ut över den stackars tjejen :O)
    Kram Agneta

    SvaraRadera