onsdag 9 mars 2011

Tullipaner

Visst är dom vackra? Och dom doftar svagt VÅR...
Vi har ingenstans att ha dom, för vårt köksbord är nerplockat och ligger nu i lagårn.
Det blir nytt bord till nya köket, har jag bestämt.


Köket är en krigszon nu och blommorna bär jag med mig och ställer där jag sitter för tillfället...
Ibland är det frukost framför TVn, eller så äter vi i stora rummet vid matsalsbordet. Nåt vi bara gör "till fint" eller "när vi har gäster"....


Men jag var bara tvungen att köpa dom för att trösta mig.
Stoppar ner näsan i buketten och önskar att snön ska försvinna snart...
Imorgon hoppas jag på en A6-visit och ev inköp av en beige trench som jag har hittat. Det är väl vår om nåt, eller hur?

När jag var liten så var det ljus kappa efter första maj. Före var det vinter. Nu tänker jag banne mig bryta mot detta tabu, bara det blir liiiiite varmare...

7 kommentarer:

  1. Hihi.. ja nog är det vår i luften ..trots att det är snö och rusk:).. vi kan alltid låtsas att det är det iallafall.Tulipaner och blommor vöerlag ger tröst och styrka och glädje ..ja helt enkelt ..hur mycket som helst.. Hoppas du finner din VÅRKAPPA.. ha de gött..kram..Pia

    SvaraRadera
  2. Jag ler när jag läser om 1 maj, kommer ihåg att man fick ta på sig knästrumpor valborg och plisserad kjol och så en brun blazer...även om det vas svinkallt, det du..:) inte skoj med krigszon men snart så...ha det gott, kram

    SvaraRadera
  3. Aj lööööv tulpaner! Här är det jättemycket vår i luften, ankn tog en vårflygning över åkern igår. Säkert vårtecken!

    SvaraRadera
  4. Oj det måste varit ett stort och svårt beslut det där med dina hästar. Men som du beskriver det så tror jag du gjort rätt. Jag har köpt mig en dimmig rosa vårjacka, svår färg, var rädd att se ut som en gris...ler. Här snöar idag också, stora jätteflingor. Får se om min loppistur i eftermiddag blir av. Underbara tulpaner du flyttar runt på. Lite vårstämning måste man ju ha...
    Kramar Pia

    SvaraRadera
  5. Det är för väl att man kan ha lite vårblommor om än man inte har något kök...Fina tulpaner.
    Hoppas du får tag i kappan..snart kan det vara vår,fast det ser inte så ut här just nu.Snö och blåst.....

    Ha en bra kväll!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Jaa, skit i snön!! Jag vill med ha in våren i både kläder och saker. Känner ett stort behov av färger och saker som piggar upp det gråa nu.. Vi är nog inte ensamna heller om det tror jag.. ; )

    Ställ dom vackra tulpanerna på nattduksbordet så är det det första du ser när du vaknar!

    ♥Mia

    SvaraRadera
  7. Underbara tulpaner och du gör rätt i att ta med dem så du kan njuta av dem. Så gosig er katt ser ut, vi hade katt tidigare men både jag o dottern har astma så den fick flytta från oss så jag kan förstå dig lite med dina hästar.
    Ta nu hand om dig och köp din vårkappa
    Kramar
    Annelie

    SvaraRadera