lördag 23 april 2011

Ägg o tomater i nya köket


Igår så invigde jag nya delen av köket genom att:
  • koka ägg i en helt ny kastrull (tänk vad vi unnar oss... nya kastruller... vad är det för fel med 40 år gamla?)
  • bränna ur ugnen (det luktade skunk i hela huset de två timmarna det tog att bränna bort (200 grader)div saker som de kletat in i ugnen från fabriken)
  • diska första disken i maskinen (tänk... ecodriving på diskmaskinen)
  • göra iordning källsorteringen under diskbänken (önskar även automatisk tömning, men det lär väl aldrig hända)
  • skörda tomater från fönsterodlingen (jag tål inte tomater, så jag får bara titta...)


Vi hann också med att
  • åka till Skövde och införskaffa viktiga prylar för hus o bil (Biltema) och äta Schnitzel. På resturang. Vi satt ute och åt. Det var himmelskt. Alternativet att åka hem och laga mat med knorrande mage, trots nya spisen, lät inte så frestande, så vi "åt ute" istället.

Idag, lördag, blir det:
  • tömma köksskåp (vad mycket skräp man samlar på)
  • baka en kaka i nya ugnen. Eller cupcakes. Har aldrig haft varmluftsugn förut, så jag måste testa. (Jag skrev luftvärmeugn först, men så kom jag på att det nog var fel. Tänkte på luftvärmepumpen, jag.)

Vilken bonus att kunna kika ut genom fönstret, istället
för att glo in i en vägg...

5 kommentarer:

  1. En riktigt "go påsk" och så härligt med nya köket. Förstår att det är nya favoritplatsen framöver!!

    SvaraRadera
  2. Här hinns det med mycket, det hör jag det. Trevliga saker dessutom, skönt det går framåt med köket och den snygga diskhon blir jag riktigt avundsjuk på...den är snygg och tänk att få titta ut genom fönstret, dubbellycka! KRAM Helena

    SvaraRadera
  3. Ser riktigt härligt ut, och det att diska med utsikt ut ... önskar jag mig med!

    SvaraRadera
  4. Förstår att du har nu ditt eldorado i det nya köket :) härligt att det är klart för matlagning...ha en fin måndag, kramen

    SvaraRadera
  5. Du.. det hade jag med gjort om jag hade en så fin spis! Nyhetens behag.. gör att man överdriver användandet. Älskar ert nya kök! Det har ni jobbat med bra..
    Mycket snyggt !

    ♥ M i a

    SvaraRadera