torsdag 7 april 2011

Det är kärlek

men det ser minsann inte ut som det...

Matte har sagt att vi ska komma in nu, och då får jag väl bära dig då om du inte gör som hon säger....

När katten var liten såg det betydligt värre ut, för då försvann han nästan i gapet.... tills hunden fick tag i nackskinnet och kunde bära ordentligt på hund/kattvis.

Katten har vuxit upp med mig som mamma, jag har flaskmatat honom då ingen av våra honkatter ville kännas vid honom. Och hunden har varit hans bus-kompis sen dess. De brukar gömma små mysedjur för varann...
Men så långt som att sova tillsammans har dom inte kommit. Hunden i ena änden av soffan och katten i andra, där går gränsen...

5 kommentarer:

  1. Visst är det underbart att se hur djur kommunicerar och umgås, fastän de är av så olika art:-)
    När jag växte upp så hade vi hundar, katter och kaniner hemma, och de var som syskon i största allmänhet; ibland bråkade de, ibland var de bästa vänner.
    Fast den ena schäfern var v ä l d i g t besvärad när kaninen hoppade på hennes framtassar när hon låg ner, och den ena katten pep skräckslaget när samme Lille Skutt trodde att kissen var en brunstig kaninflicka:-)
    Vår nuvarande kanin är polare med både hästar och hunden, och när vi förut hade katter, så skrämde hon nästan slaget på dem med sin framfusighet:-)
    Vad kul med häst hemma igen förresten;-)
    Må så gott
    Kram, Maria

    SvaraRadera
  2. Ja, här gäller det att hålla i hatten så att inte stormen tar den:)

    Vilka urgulliga djur och vilken tur lilla katten fick en sådan stor och ståtlig beskyddare! Det är väl happy end det...!!!

    KRAM från Helena i stormen mitt i Gävle:)

    SvaraRadera
  3. Men gud så bedårande gulligt att de har varandra sådär. Jag har ju bara en hund då och jag har svårt att tänka mig att han skulle släppa in en katt innanför dörren. De måste nog växt upp tillsammans då... :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vilket fint ögonblick du fångat.
    Är man stor ska man vara stark och hjälpande eller hur....
    Visst är dom underbara de fyrfotade.

    Ha det gott!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  5. Gud så mysigt och vilken härlig bild.Fantastiskt att katten låter hunden göra så.
    Hur har du det i blåsten, själv fick jag för mig att rensa i trädgården idag men det var ju ingen ide.
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera