onsdag 20 april 2011

Gu va ja e trökig- här är köket

Vad jag är tråkig som lägger in ett superlååååångt inlägg och rabblar upp vad vi har gjort.

Bla bla bla, så här och så här.

Urtrist!

Så jag bättrar mig och lägger upp bilder på köket.
25 % är nu klart, spisen ännu inte på plats till vänster om diskmaskinen, men det går framåt.
Ta ingen notis om den lila trasmattan, den är hundens... och ovanpå vitrinen sitter en täckskiva nu.
Ingen gardinkappa ännu, men har hittat ett lakan med handvirkad spets och initialerna VS.
Har ingen aning om varifrån det kommer, eller vem VS var.

Ännu dansar jag inte can-can, men vi firade med en hallonpaj.

ta da. 25% kök

jajamän, krukväxterna i fönstret är ätbara minitomater

dagens belöning


8 kommentarer:

  1. Hej! Om 25% är så där snyggt hur snyggt ska då resterande 75% inte bli!!

    Dina långa inlägg om IKEA gör inget alls...skriv på bara, du såg väl vilken lång kommentar du fick av mig! Rena rama IKEA terapin för båda tror jag.

    Hur som helst så önskar jag dig en GLAD PÅSK. KRAM Helena

    SvaraRadera
  2. Suuuupersnyggt! Kan tänka mig att ni kommer att bo i det rummet. Kanske kan sova i kökssoffan? ;)

    Härlig belöning...har belönat mig lite fööör mkt på slutet, ha ha.

    Hoppas nu att vi får uppleva en riktig vår/sommarvärme nu.

    Önskar dig en Glad Påsk!
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Hej!!!
    Vad fint det blir!!!
    Önskar Dig en riktigt skön Påsk;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt. Nu fattar jag hurdan ho du menade i förra inlägget, sån skulle jag också vilja ha! Kommer att bli bra då det är klart, vilken lycka!
    Barbro

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Så bra det blir!Jättesnyggt!
    Inte kan man tro att det har varit några fel här.
    Tänk när allt är färdigt.....Så bra det kommer att bli.
    Tänk när jag kan visa en bild på diskhon...nu diskar vi i tvättstället på toa,det gå det också,när man har mål i sikte.

    En riktigt GLAD PÅSK önskar jag dig!
    kram Margareta

    SvaraRadera
  6. Så fint det blev.
    Ursnyggt!
    Javisst blir det stökit och dammigt när man renoverar. Men blir resultatet så bra som ditt kök så är det värt mödan.
    Ha en riktigt fin Påsk!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Du frågade om min forsbild. Jag använde ett dåligt gammalt telezoom objektiv på 75-300mm (Säger dåligt för att det är 19 år gammalt och egentligen hör till en filmkamera och inte riktigt snackar samma språk som min nya Canon 7D) Slutartiden 1/3000s och bländaren på f10. Isotalet ganska högt pga den snabba slutartiden. Eftersom bilden inte ska förstoras upp så gör det inget om det uppstår lite brus på grund av ISO-talet.

    Sen var ljuset otroligt hårt- det var fullt solsken, så jag måste medge att jag fick vrida till det lite i bildredigeringen på slutet. Men eftersom jag fotograferar i RAW-format så var det möjligt att få fram lite mer information ur bilden.
    Nöjd med svaret? ha en riktigt skön påsk! och tack för att du regelbundet kikar in hos mig och lämnar trevliga hälsningar!!

    Kamomilla

    SvaraRadera
  8. Men HERREGUD så FIIINT !!
    Hur underbart läckert som helst !
    Och detta är då "bara" 25 % av det hela.. wow...

    Tack snälla för tipset! hade ingen aning om den sidan.. Där kommer jag klicka hem en hel del.. Tack! blev jätte glad !

    G L A D P Å S K !!

    ♥ M i a

    SvaraRadera