onsdag 6 april 2011

Jorden runt---

--- skulle jag väl kanske vilja åka.


Om jag slapp flyga...

Min flygrädsla har ökat med åren, och sista vändan till Afrika var förskräckligt guppig.

Det är jobbigt att hålla andan så länge.

Ändå vill jag nog kalla mig en ganska van resenär, och har flugit många gånger.

Men efter att ha gått en intensiv utbildning i Stockholm som inkluderade flyg varje helg, så fick jag nog.

Att skumpa omkring i ett litet flygplan med trånga säten över ett litet flygfält i blåsten, eller snöstormen, eller fallande temperaturer, och höra hur piloterna försöker sätta ner planet, var inget för mig. Så jag tog av min dyrbara fritid och åkte tåg hem på helgerna.

En mes, det är vad jag är.

Har sagt att om, OM jag ska flyga igen, så får det bli Business Class och långt, långt borta och högt, högt uppe bland molnen. Till nåt ställe där det är varmt, roligt, intressant, och god mat.

Men om man ser till de kriterierna: varmt roligt intressant god mat
så----
kan man stanna i Sverige, eller hur? Åtminstone sommartid.

Borta bra, men hemma bäst!!!!

1 kommentar:

  1. Slog mig då jag läste ditt inlägg att jag faktiskt själv haft flygcert! Och där kan man snacka om läskigt.....Ensam flög vilse med ett militärflygplan (SK61)över Småland och kom in i dåligt väder. Då lovade jag mig själv att jag hädanefter skulle sitta hemma i soffan och virka i stället!
    Kram Barbro

    SvaraRadera