tisdag 19 april 2011

Mitt kök: en chimär

I ärligehetens namn, så jobbar dom på väldigt bra på "det stora möbelvaruhuset" för att lösa våra problem.

Forts: Kundtjänst säger "maila in bilder så ska vi kika på dem". Ringer Kundtjänst efter ett tag för att tala om att om vi gör si och så, så kanske vi löser detta med enkla medel....
Får då reda på "en och en halv vecka tills mailet är framme hos handläggaren"
Här börjar jag gapskratta!

Du skämtar med mig aprillo?

Det hade gått snabbare om jag cyklat ner till vartsomhelst där Kundservice nu fanns (mörkaste Småland? Korpilombolo? Irland? Indien?)
och visat bilderna i kameran...ha ha ha.

Hallå, detta är dataåldern. Text o bilder färdas genom cyberrymden i hastigheter så snabba att t o m ljudet skäms... Men inte på "det stora möbelvaruhuset", där har dom kvar de gaaaaamla lååååångsamma modemen.... antagligen....
Men jag kan i och för sig förstå att det ära maaaaaassor av hemmafixare som mailar till Kundtjänst om ditten och datten.

Hallå vi har ju ett ärendenummer! Som står i ärenderaden. Hur svårt ska det vara att vidarebefordra detta till aktuell handläggare? Här ser jag potential till ett jobb, nån som vidarebeforar mailen....

Tur att man har en karl som är nåt mellan McGyver och Kajsa Varg. Han löser de flesta problemen. Just nu ligger han i diskbänksskåpet och kopplar in blandare. Jo ni hör rätt. Så långt är vi komna.

Men det är en chimär. Ett luftslott. Byggt på lösa boliner. Snart, om typ två månader eller nåt, så måste vi riva bänkskivor och sätt in nya som inte glipar här och där... och som sitter fast.... och som går att ställa lite tyngre saker på, typ en liter mjölk.
Om inte McGyver fixar nåt som gör att det fungerar ändå....

En sak är klar. När vi är klara med detta kök, så ska jag dansa can-can på köksgolvet och fira i champagne och jordgubbar!!! Och den nya chokladen med pecan och havssalt. Rekommenderas!

7 kommentarer:

  1. Får vi se bilder då? När du dansar ...? ;)

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att det är jobigt för _dig_ med kökshelvetet.

    Men för oss läsare (förutom all medkänsla med din situation) kan jag berätta att det är som en helt sjul kul följetong att läsa detta, det blir liksom bara mer och mer absurt. Det låtersom ettsådant där underutvecklat land där man behöver muta alla handläggareför att få något gjort. Du kanske behöver cykla dit med en fet sedelpacke och besticka dem(här har vi förklaringen till varför de kan hålla så låga priser, det är såhär de tjänar sina pegar kanske?).

    SvaraRadera
  3. Usch... det där väntar mig inom kort. Vi ska byta kök och vi har bestämt oss för att det får bli Ikea. Kanske inte helt enkelt alltid... men lite billigare är det allt. Ja, ja... jag tycker alltid att det är strul med dem och så kommer det vara även denna gången. Det är jag säker på :) Jag är förberedd!

    Lycka till med ditt kök!!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Herregud vad jag flabbat över dina rader..det är livat hos er oxå förstår jag..tur att karlen din har denna kloning, påminner om min :))))))))

    Lycka till med eländet, kramen

    SvaraRadera
  5. Åh vad trött man blir ibland :O). Tur att mannen är en "handy man" så han fixar det säkert.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  6. Jag blir vansinnig bara av att läsa vad ni råkat ut för....hur svårt kan det vara?
    Prova att gå högre upp i hierarkin kanske??

    Barbro

    SvaraRadera
  7. Stackars er, men förlåt du skriver med sån humor och inlevelse så man bara ler. Vet att det är taskigt när du är förbannad, men vi träffas ju snart, så du får väl ge mig en smocka...ler. Jag har jobbat med kök i många år, och skulle aldrig köpa kök från det varuhus som du anlitat. Har sett så otroligt mycket på mina hundratals besök ute i folks kök. Jag betalar hellre mer och får service och kvalitet. På det stora företaget säljer man hej vilt utan personligt ansvar. För hur stor är risken att du när du har problem dyker på samme säljare?!. Nej handla lokalt, betala mer och få service, det är min regel. Hoppas allt löser sig för er på bästa sätt. Hoppas du hinner njuta lite av vårsolen med.
    Kramar Pia

    SvaraRadera