måndag 11 april 2011

Ordning o reda...och kakel

Det är betydligt lättare att hålla ordning

när man har en sån här....

Samma material som unicabox. Tyvärr saknas nyckeln, men det känns inte så viktigt att kunna låsa in detta...


På köksfronten:

Nu är det kakel på gång. Mycket huvudbry innan mönster bestämdes. Först ville jag ha ojämna rader, ja ni vet så där överlappning, vet inte vad det heter. Men så kände jag, att nej, det blir raka rader. Och så skulle det beslutas om fog, eller inte fog. Det blev fog... och då använder min fiffiga man småspik istället för de vanliga kryssen för att få in rätt avstånd mellan...och för att hålla dom på plats.
Eftersom det sattes dit uppifrån och ner, så var det tvunget att säkra dom ordentligt innan fästmassan torkat.
Tänk er värsta fasan.
Man vaknar på morgonen och hela rasket har glidit ner och hänger på trekvart. Stenhårt.

7 kommentarer:

  1. Hej!
    Ni är långt komna ni...
    Vad är det för kakel?Är det Gysinge?
    Jag tror vi ska ha något sådant också. Vi har haft det de sista åren innan i köket.Det är snyggt.Funderar på Gysinges nu, som verkar lite tjockare,men det kanske finns i vanlig handel också lite tjockare.

    Nu har jag varit och besiktigat bilen.Den var OK. skönt.
    Plockade några små vitsippor också på hemvägen.Vår!!!!!!

    Ha en fortsatt bra dag!
    Kram margareta

    SvaraRadera
  2. Så fint. Jag har också raka rader i vårt badrum men nu i köket funderar jag på överlappning :O)
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Smart med spiken! Vi har liknande kakel, fast i överlappning. Både och är snyggt!

    SvaraRadera
  4. Hejsan.

    Sitter kaklet kvar idag....hi...hi....
    du kanske har drömt mardrömmar om att allt ligger på golvet?

    Det kommer bli så fint, och så snabbt det verkar gå.

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  5. Fint kakel och ditsatt efter alla konstens regler.
    Det är lycka när stora projekt blir klara i hemmet. Jag ser fram emot att se när hela ditt kök blir klart.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Du en sån där box skulle jag behöva, hatar allt vad papper heter och röran är total nu i deklarationstider. Vilken händig man du har, smart det där med spik och så snyggt det blev!!
    KRAM Helena

    SvaraRadera
  7. Har samma kakel som du ..:) både i kök och badrum och älskar detta, ser fram emot det färdiga resultatet, kramen

    SvaraRadera