söndag 17 april 2011

Vårpromenad

I fredags gick vi en vända i en av hagarna för att kolla staketen. Vintern har gått hårt åt de, men denna hage hade klarat sig ovanligt bra. Ett enda ställe där stolparna var knäckta. Det är där älg och rådjur har tagit sig igenom... lätt att laga.
utsikt från åsen, snö kvar...
Roligt med ny kamera. Nu ska jag bara VVA- Våga vägra Auto. Ha ha, kursen igår, eller introduktionen till den  nya kameran, gav mersmak att använda inställingarna istället för att "sejfa".

Två och en halv timma korvstoppning, men det var intressant och jag hade som tur var lite kunskap i det där med bländare, slutartid och ISO från den gamla goda tiden. När man vill ta ögonblickbilder så är det bra att kunna sätta kameran på Auto och så får det bli som det blir.

De här bilderna är tagna med Auto, för jag hade fullt sjå med att hålla hunden i koppel, balansera saftflaska och kamera samtidigt. Jo visst är han i koppel, fastän det är inom vårt område och staket och han är lydig. Men om det kommer en liten hare eller nåt så vill jag inte att han ska dra iväg... Min hund, mitt ansvar...

svårt för jordråttor att hitta rätt under all snö som legat här

saknar den gröna färgen, men vackert ändå

kirgislök, var namnet som dök upp. Rätt?

ajabaja, säkert giftigt.... kvar sen i höstas...


5 kommentarer:

  1. Fina vovven, vill ha hund igen!!!
    Inte kirgislök, de är höga o blå och sorke äter dem inte, dock rådjur så fort de visar sig. Vet inte vad de gula heter, gissar vårlök, men kan vara fel.
    Ser att vi ses den 14/5, kul!!
    Barbro

    SvaraRadera
  2. Ser att kursen gett fina resultat :) här har vi haft underbart vårväder ch solen har lyst på mina smutsiga fönster, har gått och blängt på dom idag, får nog försöka ta någa st per dag, ha en fin vecka, kramen

    SvaraRadera
  3. Heter de inte vårlök? Kul med ny kamera
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Gokväll!
    Så bra ni jobbar ihop du och din kamera.
    Sådana underjordiska varelser har vi haft gott om i vinter.Känns underminerat på en del ställen i trädgården.Ej kul!!!
    Men det där med bänkskivorna var ju inget vidare.Hur går det?Kan ni sätta någon list innevid eller måste det bli nya?Och så lång väntan...
    Vi ses nog också på bloggträff 14/5.

    hoppas du får en fin påskvecka!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  5. Härligt med vårpromenad, snart spricker naturen ut i jublande färger, och man vill njuta så länge som möjligt! Kul att öva med kameran, man blir helt biten av att fotografera. Vad kul att du ville vara med och fira min ett års dag! Ha en fin vecka den är ju kort, och sen har vi en lång helg igen!
    Kram Pia

    SvaraRadera