lördag 21 maj 2011

Att bo på en byggarbetsplats

Alla gillar inte det här med att bygga och renovera.

Katten vågade inte gå ut i köket när vi lagt hela golvet. Han hade gått på ett halvt trägolv och ett halvt med plastmatta så länge, att när det blev bara trä så tvärstannade han i dörröppningen.

Smööööög  in, färdig att fly. Sen drog han íväg över golvet så att trasmattan krullade ihop sig...
In till favvofåtöljen.


Låt mig vara ifred, säger Katten
Ser ni hur det ser ut hos oss. Grejor överallt. Blir galen snart. Hatar att leta i lådor efter saker.
Skulle baka en kaka i går. Hittade inte formen. Leta leta.
Sen skulle jag försöka hitta kanel. Leta leta.
Kryddburkar finns i låda i skåp i TV rum...
Plastpåsar? I en annan låda i ett annat rum.
Jag vill ha mitt nya kök klart NU!
Så det är bara att jobba på...

Dåligt med inlägg från mig?
Just nu är det bara trista saker som spackling och sånt- och så har man ju ett liv utanför bloggvärlden.
Hur otroligt det än kan låta, ha ha.
ps. Förlåt om jag är dålig på att kommentera hos er, mina kära bloggvänner...men jag läser era härliga inlägg så mycket jag hinner ds.

7 kommentarer:

  1. Hejsan.

    Kan inte säga att jag är avis på dig , usch det är hemskt att bo i ett hus när man renoverar, men du får tänka på den dagen när det blir klart.

    Önskar dig en fin helg.
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  2. Din katt är så rolig! Ser skönt ut där i fåtöljen...rusta på du bara, vi finns här. Dessutom vill man se köket klart, spännande:) KRAM Helena

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag nickar igenkännande ang.att bo i en byggarbetsplats.Här känns det som det är något pågång i varendaste hörn.....
    Men ditt kök är snart färdigt...tänk när det blir stor invigning och katten ligger på kökssoffan lugn och trygg.
    Vi har varit hos grannen och grillat ikväll,jag är så mätt så det känns som jag håller på att spricka.
    Ska bli gott att lägg sig på madrassen i finrummet.Jag och Signe samsas om platsen.

    ha en god söndag!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  4. Ibland har man mycket tid för bloggen och ibland ingen. Så är det i livet och så måste det få vara. Det är ju ganska skönt att få det fint hemma också! :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Det går över, jag vet. Man får psykbryt, damm och prylar över allt.
    Men sen när det är klart så är det värt allt besvär.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Hade lite att läsa igen hos dig! Stackare som tappat kryddstället. Kan tänka mig att det inte var fina ord som kom över läpparna då...ler. Köket är väl den plats det är värst att renovera, sprider sig som en löpeld över hela hemmet. Tur vi bara skall måla om vårt till hösten...
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Ha, ha, kommer ihåg det där med kryddorna från när vi gjorde om i köket!
    Dessutom hade vi en 6-åring som då var 1 1/2 år, och som väldigt gärna lekte med kryddburkarna när han kom åt dem. Då blev de inte direkt lättare att hitta när man behövde dem. Istället hittade jag dem lite varstans när jag städade:
    -Jaha, här ligger det vitpeppar bakom soffan! Och här bakom tvättkorgen har vi ju curryn! osv...
    Kram Maria

    SvaraRadera