söndag 15 maj 2011

Bloggträff

Igår var jag på bloggträff.
Hos Pia på Skogslyckan
tillsammans med bloggvänner
från när och fjärran.
Några var nya bekanskaper i bloggvärlden.
Vi hade en jättetrevlig, rolig, intressant
och givande dag tillsammans.

Vi började hos Pia, där vi fick bese hennes och hennes familjs
fantastiska hus.
Vilket hus! Vilken inredning! Oj oj.
Så blev det frukost med massor av gott.
Och så äntrade vi bussen för äventyret

Mot Borås!


"vi har det bra, vi här bak i bussen... tra la la"

Här hos Betty´s köpte jag textmallar i zink, både bokstäver och siffor.

I den här fina butiken i Borås hittade jag en åskmolnsgrå scharf.

 Här fanns snygga kläder och skor. Dessutom
fanns industriinredning, så snyggt. 

Här inne på Hjärterum bjöds vi på de mest fantastiska
cup-cakes och kaffe. Mumsigt!


Sen gick färden vidare till Fritsla, där vi fick god lunch. Efter det, så var det besök
på Fritsla Tyglager (fikapaus med god kaka)
och Fritsla Textil & Råvarulager.
Inga bilder, här har batteriet tagit slut i kameran. Hade glömt kolla laddningen innan jag åkte hemifrån.
Så jag använde mobilen lite...
Här är precis en sån hatthylla som jag vill ha om vi bygger om hallen sen...
Det var en perfekt dag, för när vi klev in i bussen för hemfärden så kom de första dropparna. Hela vägen hem regnade det...
De flesta fortsatte för att äta middag tillsammans och övernatta, men jag styrde kosan hemåt. Styrkt av mycket skratt och en hel dag tillsammans med nya vänner.
Tack Pia och ni andra som gjorde denna dagen så perfekt.
Och visst gör vi om det...

10 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Vi hann aldrig säga adjö! Jag trodde du skulle med på middagen! Vilken härlig dag vi hade, gav verkligen mersmak!
    Kram Barbro

    SvaraRadera
  2. Oj,oj vad trevligt du har haft det, visst blir man fll av ideèr och inspiration. Fina bilder:) KRAM Helena

    SvaraRadera
  3. tack för igår!!.
    Det var en berikande dag.
    Allt var ju så lyckat.
    Vi åt god mat på Hofsnäs på kvällen.
    jag åt fisk och skaldjurssoppa,nötfärsbiff med smörstekt färskpotatis och tillbehör.
    Dessert:espressoparfait med mandelflarn.mmmm
    Sen körde nog jag och Carina runt i skogen lite extra,så timmen blev sen innan vi var hemma.

    Ha det gott!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  4. Ja så himla lyckat allt blev. Hoppas turen hem gick bra! Detta gav verkligen mersmak och det var så kul att äntligen få träffa dig LIVE!
    Idag har jag packat upp det jag köpte och pysslat runt lite. Härligt!
    Ha en fin start på veckan!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Åå, vilken härlig dag ni tycks ha haft!
    Men usch vilken osis med skyltdockan!! Kan tro att det grämer dig.. Ja, jag lovar slå till direkt om jag hittar någon..
    Psss.. en granne till mig har några skyltdockor från 50-talet som han vill sälja.. Kanske ska jag slå till på en?!
    Kram på dig!
    Evelina

    SvaraRadera
  6. Javisst var det trevligt, en riktig inspirationsresa och det var kul att få träffa gamla bloggvänner.
    Ha en riktigt fin dag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Hejsan

    Härligt härligt och väldigt trevligt........mmmmmm jag längtar redan efter nästa bloggträff. Kul att träffas.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  8. Hejsan! Tack för i lördags. Ja, den dagen glömmer man inte i första taget. Vilka härliga blogginor och samma intresse har vi..så kul att få träffa dig. Jag hoppas oxå på en ny träff senare i höst :O)
    Ha en fin fin vecka kram Arja ♥

    SvaraRadera
  9. Ja tack själv för en underbar dag!

    Kram Gittan

    SvaraRadera