torsdag 26 maj 2011

Influgna hyresgäster

Förra året var dom ett par.
Nu verkar det som om det blivit nåt slags generationsboende.

Gamlingarna, mest mamman tror jag, hejar på när dottern, tror jag,
bygger på sitt nya bo.
Det gamla boet har fått en övervåning som det nu byggs på för fullt.
Ett svalpar bygger alltså nytt, och det gamla städar ur sitt gamla bo...
det är full fart i/på huset.

Jag pratar alltså om svalor. Hussvalor- fyra stycken för tillfället, det blir väl fler...



Vi har diskuterat svalboets åverkan på huset, och har gemensamt beslutat
att låta dom få stanna. Men att de skulle bygga ut, det hade vi inte tagit med
i beräkningen.

När människobarnen flugit ur boet så kommer dom på besök.
De här svalorna, dom bygger på en våning till.
Det hoppas jag att vi slipper, vi människor...

Annars då?
Jo, köket går på sista svängen nu.
Förutom dörren ut till blivande verandan, som inte är klar ännu.
Beräknar kunna visa er resultatet efter helgen.
För imorgon åker vi på en resa norrut. Till min gamla barndomsstad och ännu längre norrut.
Där släkten har sitt ursprung...
Fyrti år sen jag flyttade därifrån.
Men det blir en snabbvisit, sen far vi mot Höga Kusten...
mycket bilkörning, men det är det värt.

4 kommentarer:

  1. De betalar väl hyra :O)
    Ha en underbart mysig helg vännen
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Hussvalor sägs ge rikedom.........så det var skönt att dom fick bo kvar....vem vet vad dom kommer att föra med sig i boet.
    Höga kusen är otroligt vackert......då blir det kort med tiden eller hur? Ha det gott.........

    SvaraRadera
  3. Så gulligt med svalor, bara de inte blir för många;)
    Hälsa Norrland ifrån mig!
    Vart kommer du ifrån ursprungligen?
    Ha en fin dag!
    kram Anette

    SvaraRadera
  4. Vad jag väntat och spanat men icke kom du...så synd, men ibland räcker inte tiden, vi har oxå inhysta pippifåglar, kramen

    SvaraRadera