tisdag 10 maj 2011

Köksö...och stolar

Nu ni, nu går det undan. Eller inte...

I alla fall så kom stolarna som jag beställde i torsdags via deras webbutik.
Redan, säger jag, för jag blir så imponerad av service och snabbhet.
Imorse ringde UPS och kollade vägbeskrivningen. Då har stolarna åkt ända från Tyskland.
Snurr och höj-sänkbara och supersköna. Vrida lite till höger och kolla in TVn, det ska jag
göra imorgon bitti, jag.


Här ser ni kanten mellan nya trägolvet och den urgamla vinylen. Det bruna är pakettejp för att skydda spånten på golvet.

Till vänster ska det bli skåp (bänk och vitrin) och de kommer nästa vecka. Före det ska kakel slås ner, väggen gipsas och tapet på. Bilder på den härliga hörnan har ni sett tidigare... fräscht...:-(
Sen kommer resten av golvet på plats. (Nu ser jag att köksön står lite snett. Väldans tur den är mobil)

Till vänster om spisen ser ni att det fattas tapet också. Där ska en dörr tas upp. Gamla dubbeldörrar ska dit.
Mannen ska tillverka en karm och jag ska skrapa dörrarna. Det blir inte kul. Jag får nämligen sånt där ryyyyys, ni vet, typ griffeltavla eller frigolit.

Nu pausar jag nog med köket på bloggen tills det händer nåt mer...

12 kommentarer:

  1. Men kolla !!
    Där e dom ju !!

    S N Y G G A !!!

    Kram M i a

    SvaraRadera
  2. Superläckert! Blir helt snurrig av alla era ändringar.....resultatet förstår jag att ni är överlyckliga för! Värsta hotellelegansen ju!
    Kram Barbro

    SvaraRadera
  3. Ursnygga stolar, där skulle jag sitt och svänga runt, runt om jag vore du. Det går ju undan med rasande fart nu. Så jag hoppas din bloggpaus inte blir allt för lång:) KRAM Helena

    SvaraRadera
  4. Men hoppsan vad piffigt det blir:-) Och vad fint det kommer bli med pardörrar! Fast jag håller med, skrapa färg är inget vidare, sååå himla tråkigt.
    Ja du, den där varianten av motorsåg utan kedja vet jag inte om det skulle funka. Är man 4 år så klarar man ju allt, även såga ner träd med motorsåg, och då måste man ju förståss även ha en riktig med kedja. Han är helt säker på att det är så, sötnosen:-) Idag hjälpte han iallafall till att dra i spaken på vedklyven, och var mycket nöjd med det! Lite jobbigt bara att vara många kockar på en soppa, men som du säger så får man ju uppmuntra att de små vill hjälpa till:-)
    Ha det gott,
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Supersnyggt! Vilket kök du kommer att få :) ha det gott och hoppas att det inte blir för lång paus, kramen

    SvaraRadera
  6. Har också problem med att skrapa trä (och äta glasspinnar!) men jag tycker det funkade bättre när jag använder varmluftspistol, då behöver man inte skrapa lika hårt..

    SvaraRadera
  7. Your kitchen is coming along quite nicely! Love the barstools - they do look comfortable - looking forward to seeing the rest of your progress,
    Kathy

    SvaraRadera
  8. Vilka häftiga stolar och vilken snabb leverans.
    Det ska bli roligt att få träffa dig på Lördag.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Det blir bara tjusigare och tjusigare! Hoppas blogger inte strular mer nu!

    SvaraRadera
  10. Köksö det är härligt! Vad roligt för Er och fint blir det ser jag. Skulle inte klara mig utan vår , så praktisk! Akta dig så Ni inte lägger förmycket på den, typ post etc... väldigt lätt! Ha en fin helg, kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  11. Vilken snygg köksö, gillar färgen ni fått på sidorna - läckert.
    Och de nya barstolarna ser så sköna ut, där sitter du bra förstår jag, när du nu hinner mellan allt köksfix.
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  12. Tack for intressant blogg

    SvaraRadera