tisdag 24 maj 2011

Köpgalen? Jag?

Ibland har man tur, eller hur man nu ska se det.

Kaffebryggaren har bestämt sig att ge upp andan...
kaffet flödar där det inte ska flöda.

Då får mor i huset som hon önskar sig, en ny maskin. Igen!
Ni kanske minns att jag redan fått en sån Tassimo kaffemaskin.
Den maskinen är perfekt till en eller två koppar gottigott kaffe.

Men när frukosten kräver 8-10 koppar så är den inget att vänta ut.
För en god kopp kaffe "patronkaffe" tar sin lilla tid.

Så mor i huset, med far i släptåg, scannade närbeliggande stad Skövde
efter ny bryggare. Och nu är beställt THE (uttalas diiiii) KAFFEBRYGGARE
Alltså kaffebryggaren med stora bokstäver.

Snygg? Jajamän!
Praktisk? Jaha då
Bra? en massa finesser, bla glömskydd på två timmar, sånt är bra.
Dvs den stänger av själv om man glömmer den på...
Snabb? sex minuter för en 10-koppars bryggning (inte kollar jag klockan, den som väntar på nåt gott...osv.)
Läcker? På en skala ett till tio? Elva.
Dyr? *harkel* men vem klarar sig utan morgonkaffe? Inte mor i huset, som blir så
gnällig då...

Kenwood Limited kMix CM044 heter den. Mer info om den finns här
Finns Röd, Svart och Vit. Det blir en svart.

Och när jag ändå håller på: kökstimern åkte i golvet för sjuttielfte gången.
Nu krävs nog en ny... har sett en sån med retro-stuk som skulle passa så braaaaaa.

Prylgalen? Jag? Inte då....

2 kommentarer:

  1. Hihi jo du är nog lite prylgalen...men det blir säkert gott kaffe, och snabbt verkar det gå också. Jag får komma upp och smaka nån gång sen... Förmodar att det blåser halv storm hos er med, tur man kan vara inne och mysa.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Vilken otur då :) den där ser ut som rena lyxbryggaren...kaffet kommer nog att smaka utmärkt, ha det gott, kram

    SvaraRadera