fredag 6 maj 2011

Kräm-premiär

Idag kokade jag rabarberkräm.

Det var premiär.

Både för egna rabarber och hemmagjord kräm.
Annars har mina kunskaper varit begränsade till
rabarberpaj och rabarberkaka.

Nu har det kommit späda, fina rabarber och det
räckte till att jag skulle
ta fram favoritkokboken Prismas Vår Kokbok
från 1993.

Och vips, så hade vi en liten lagom skål
med rabarberkräm lagom till två.
Mannen var mäkta imponerad
för krämen var både len, lagom söt och utan klumpar och skinn.
Yes!

Den nya spisen får mig att uträtta stordåd i köket.

3 kommentarer:

  1. Det måste vara lycka att få koka sin egna rabarber kräm. Jag har inga rabarber för de har dött. För de man köper på plantskolan är så himla små och sköra.
    Ha en riktigt fin dag i solen!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Hejsan.

    Rabarberkräm är ju såååå gott!
    Tänk riktigt kall kräm med mjölk en varm sommardag.
    Hemma är det bara jag som gillar kräm så då blir det extra mycket till mig.

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Visst smakar nykokt kräm underbart, men jag fixar inte rabarber..är nog lilla gallan som inte gillar detta..:( Otto tackar från rottishälsningen, kramen

    SvaraRadera