lördag 7 maj 2011

Men usch!

...så det ser ut när man tar ner skåp som har suttit uppe i mer än tretti år.
Kanske fyrtio...
Man skäms.
Smutsigt, och fullt med damm och spindelnät.
Musbon.
Men jag visar er ändå, för det blir bättre.


När vi flyttade in för tjugo år sen,
så lackade vi luckorna blå och laserade dom.
Det var modernt då.
Som pricken över i så blev det nya handtag också...
Ett väl fungerande kök för en familj med sisådär en fem-sex ungar, hundar, katter,
marsvin, kaniner, get, hushållsgris, höns, ankor, påfåglar, hästar mm mm.
(oj nu höll jag på att glömma salamandrarna, sköldpaddorna och de trettitvå dansmössen)
De sistnämnda har alla inte varit "in person" i köket, men har lämnat spår.
Insläpade av "värddjur" eller "värdbarn".

Nåväl.
Ifall ni undrar varför det står en stol på bänken, så tipsar jag
att man låter överskåpet vila på stolen när man
skruvar ner det. Då håller sitsen skåpet uppe när
skruvarna är ur, och man slipper "blåhålla" ett
jättetungt skåp, eller få det över sig....
Så här såg det ut innan...
Vill bara säga, att jag är urless på koppar....


Vi ska sätta upp skåpen igen på ett annat ställe (garaget), så det var inte
bara att göra som dom gör på TV. Slå ner med slägga....

Visar också en bild (nu blir det alkohol-reklam) på ett jättetrevligt
dessertvin, Torres Floralis som jag köpt i Tyskland. Det smakar som russin och guld...
Och visst är flaskan fantastisk. Det var den jag föll för.

Och i bakgrunden ser ni side-by-side kyl/frys med frukost-TV ovanpå.
(och så vattenpasset till höger...). Första gången jag har blommor i köket sen jag-vet-inte-när.
Vad de står på? En köksö-
den visar jag nog imorgon. Ett bygge som växte eftersom, kan jag säga.
Är jag TV-freak? Japp. På morgonen.
 Det är lite myspysigt. Och så håller man sig á jour med nyheterna.

4 kommentarer:

  1. Ja,jag känner igen väggarna där skåpen varit. Inte så fräscht alltid.Det trillar ner och hänger både det ena och det andra.
    Det verkar ju som ni haft något liknande djurpark tidigare,så det har väl satt sina spår.Men nu,nu ska de bli rent från grunden.
    Och vips så är det färdigt??????.Inte riktigt så här ännu,men snart hos dig.Men sen är ju som sagt allt annat och på fel plats.
    Här ska vi in i varenda liten vrå,med värmeledningar,så hjälp var rörigt.En dag i taget.

    Ha en fin söndag!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  2. Skulle inte våga gissa vad som gömmer sig bakom våra köksskåp bl.a, vi kommer att renovera snart, men jag tror jag blundar då :)

    SvaraRadera
  3. Ja, visst kommer jag ihåg den blå färgen och rosa var också modernt. Jag svor på att aldrig ha det igen...men, men nu är det modernt. Allt kommer och går. Köket kommer att bli så fint. KRAM Helena

    SvaraRadera
  4. Vad energiska ni är med alla projekt! Att ni orkar?! Ehhh, hur smakar guld???
    Kram Barbro

    SvaraRadera