tisdag 17 maj 2011

Trasigt!

Ibland går saker i kras.


Jag skulle flytta det fina kryddstället. Bara en liten bit.
Det var tyngre än jag räknade med. Jag tappade taget lite..
Och så kände jag hur en av de tunga glasgrejorna
gliiiiiider ut och
krasch!!!! ner i golvet.
Det nylagda golvet....
En liten skada i golvet.
Glaset i många bitar
och nu gapar ett hål i stället....

Så skulle kaklet tas ner från den sista väggen.
Vi har diskuterat i dessa tjugo år vi bott här
om det varit en skafferiingång på denna vägg.
Ner med kaklet
och ett hål i väggen.

Bakom finns vårt toa m dusch..
Det är alltså skafferiet som
under 60-talet eller nåt (med tanke på tapetvalet)
blivit konverterat till toalett
och duschrum.


Ska vi ha skafferi?
Diskussionerna har varit många och långa.

Vem behöver ett skafferi när man har massor av lådor och skåp,
och köksö,
i köket,
en jordkällare
och ännu ett utrymme med extra
kyl och frys?
På två personer?
Man ska inte ta i så man spricker...

Visserligen har jag drömt om ett skafferi
med virkade hyllremsor, fina burkar och potatislår.

Men nu får jag en walk-in-closet med ingång
från annat rum
istället
OCH ett sprillans badrum med ångdusch och extra toalett
i utbyggnad
och det är inte dåligt heller...

10 kommentarer:

  1. Ångdusch låter ju inte helt fel, skulle jag lätt välja framför skafferi!
    Har några priobeställningar nu sen återkommer jag till dig med gardindiskussion och ska också fota o sätta in olika sorters kökshanddukar på hemsidan.
    Kram Barbro

    SvaraRadera
  2. Attans att du tappade de fina glasbyttorna. Hoppas ingen skadade sig på glaset.
    kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Stackare!
    En gång för 100 år sedan flyttade jag in i ett nytt hus och där hade vi ett vitrinskåp med de finast glasen som stod på en glasskivor. Det blev väl någon spricka i gasskivan som gick sönder och dörrrarna for upp och glas och glasskärvor på nya furugolven.
    Man kan hålla sig för skratt.
    Det blev ju nya hack på golvet och sedan syntes det inte.
    Det som känns som en katastrof brukar ofta inte vara det efter en tid.
    Ha en bra dag och lycka till med köket!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Jag väljer skafferi!!! Underbart att kunnna gå in med alla saker dit och jag har både kyl och mickro där. Jag älskar mitt skafferi!

    SvaraRadera
  5. Vilken otur med det fina kryddstället och med golvet. Samma grej hände mig, men då tappade jag en tung mortel på mitt nylagda golv. Tänk så många tankar man hinner tänka innan dunsen i golvet:) KRAM Helena

    SvaraRadera
  6. Visst är det typiskt att det händer såna grejer, och man har nästan på känn att nu går det år pipsvängen. Men du kan säkert hitta en ny glasdel till din fina redahylla. Så mycket fint o mysigt ni såg o gjorde på bloggträffen - härligt.
    Ta hand om dig
    Kramar
    Annelie

    SvaraRadera
  7. Näää....det är inte dåligt det, vilken osis med kryddstället :( kramen

    SvaraRadera
  8. Ett skafferi är väll underbart att ha. I ett äldre hus passar det ju så bra i. Vad synd du tappade kryddstället..

    Skönt att du får en massa ny energi nu när hästarna är borta.
    Och att få slippa all värk..

    Kram M i a

    SvaraRadera
  9. Låter som du får "mer för pengarna" nu! :)

    SvaraRadera
  10. Nytt kök, walk-in -closet, nytt badrum med ångdusch o c h ny hall (förra inlägget)! Var ska detta sluta! ;-)
    Ha en skön helg!
    Kram, Maria

    SvaraRadera