söndag 1 maj 2011

Visning

Nu har jag visning.

Framöver så säljer vi  sånt som vi "samlat i ladorna".
(sakerna har inte legat i lador, men det är ett bra uttryck)

Om det blir en Loppis hemma på gården, en garage-försäljning eller
kanske bara Blocket och Tradera, det har jag inte bestämt riktigt än.
Men ni, kära bloggvänner, får förhandstitt och möjlighet att handla redan nu.

Nu börjar visningen:

En söt liten barn-köks-soffa.
Eller en låg kökssoffa i fåtölj-storlek, kanske?
Eller så kallas den nåt...

SÅLD!


Det är en liten utdragssoffa, perfekt att
ha ex i hallen att sitta på när man tar på skorna.
Vuxna kan också sitta, givetvis.
Det går att öppna locket och det finns en utdragsfunktion
så det blir en barnsäng. Jag tror att det saknas nån träbit under, ifall man ska ha som säng,
men det fixar nog en händig person...

den lilla klossen till höger är för att golvet är så snett...
Jag har den i uterummet, som ni ser, och det brukar ligga en stor broderad åkdyna på, men den
har inte kommit ut i uterummet än... Soffan är jättemysig att sitta och läsa i.

Priset är 800 kr. Säljes endast mot hämtning, men det går bra att hämta "framöver".

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Äpplet-Soffa i ek med rosenmönstrad klädsel.
Från början av 1900-talet.
Nyare klädsel. Skön att sitta i trots gamla typen av fjädring.
Denna har ni sett i tidigare bl a  här.


Kuddar och plädar ingår inte.
Priset är 800 kr. Även här endast hämtning.

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Hämtar gör man här- vi bor i Skaraborg.

Intresserad?
Maila mig elsamariannes@gmail.com
så får ni mer info.

Kommande visningar:
  • kistor, koffertar och små träskrin.
  • vitrinskåp och andra skåp
  • textilier, bla a underbara antika babykläder från England.
  • tavlor, t ex broderad sidentavla, gamla foton från förra sekelskiftet...
  • porslin, Lock-urnor. Fina fat. mm mm
  • femti/sexti/sjutti-tal
  • allmoge
Vadan detta, undrar ni nog nu, ska hon bli försäljare?
Nej tvärt om. Jag ska handla. Sen. När jag får plats med nya grejor....

4 kommentarer:

  1. Vilken söt liten träsoffa. Kul att du har fått gröna fingrar och att du är med i min utlottning.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Aha.. vilka vackra och spännande saker du säljer.. den lilla soffan var för söt.. Vilken TUR att jag inte bor nära dej.. annars hade allt plånboken blivit väldigt lätt nu och framöver ser ja... tack för titten oxå... ha de gött.. kram..Pia

    SvaraRadera
  3. Ja,nog behövde man sälja eller skänka ännu mer än man gör....För visst är det roligt att få köpa lite nytt.
    Fina soffor båda två.
    Ta det försiktigt nu med kyl/frys.så varken ni eller skåpet kraschar.
    Så roligt det måste vara att få in det nya så här lite pö om pö.
    Jag väntar och längtar.....
    Ska du till Hjo förresten på lördag?
    Jag hoppas jag kan åka dit.

    Lycka till imorgon!
    kram margareta

    SvaraRadera
  4. Det gör du alldeles rätt i som säljer ut en del saker, så roligt att få in lite nytt sen! Ska bli spännande att se vad du säljer ut nästa gång. Snart får du visa lite av nya köket igen, jag tycker det är så roligt att följa hur det går.

    KRAM Helena

    SvaraRadera