måndag 20 juni 2011

Inte gnälla på lite regn.

Ni minns väl?

Ni minns väl all snö? Och den eländiga kylan som bet i kinderna?


Imorgon är sommarsolståndet. Kl 19.16 närmare bestämt.

Den 21 juni börjar sommaren. Den astronomiska sommaren.
Den meteorologiska sommaren började 1 juni.
Tänk, då är det som dubbel sommar,,,,

Nu var jag väl ändå lite elak ;-) som visade den här bilden mitt i sommaren?
Men det är bara för att vi ska minnas hur det var, och glädjas åt det vi har nu.
Regn eller inte regn.
Det är grönt.
Vackert.
Doftar gott. Friskt.

7 kommentarer:

  1. Jaa, nu är vi mitt i sommaren.. är det inte så..

    Nä, den snön var tråkig att se.. och visst minns jag... usch!!

    Ha det gott!

    Kram M i a

    SvaraRadera
  2. Regn eller snö...H20 i frusen eller rinnande form..och nog har det regnat alltid men icke idag, tack och lov, hoppas bara att värmen snart kommer tillbaka igen, ha det gott, kram

    SvaraRadera
  3. Du har så rätt, och för mig spelar det inte så stor roll om det inte är gassande sol varje dag.
    Jag njuter av mina rosor som nu blommar som bäst och allt annat vackert i naturen.
    Inte längtar jag till vinter och snö inte.
    Ha nu en fin midsommar
    Kramar
    Annelie

    SvaraRadera
  4. Jag blev inspirerad av att göra cupcake efter det vi fick smaka de riktigt goda cupcaken på bloggträffen.
    Vi brukar ta vår lilla eka till Forsvik varje sommar och det tar c:a 1 1/2 timme ifrån Viken där vi bor.
    Idag är det riktigt mörkt ute och regnet hänger i luften.
    Men som sagt det är ju bara början av sommaren.
    Ha en riktigt fin midsommar!
    kram Anette

    SvaraRadera
  5. Ja, du har rätt och egentligen har ju var tid sin tjusning. Glad Midsommar på dig:) KRAM Helena

    SvaraRadera
  6. Ja, du har rätt och egentligen har ju var tid sin tjusning. Glad Midsommar på dig:) KRAM Helena

    SvaraRadera
  7. Visst minns jag!
    Jag är så glad varenda gång det regnar, att det inte är snö som dalar ner!
    Bryr mig inte så mycket längre om vi bara har 13 grader i juni. Jag är bara så lycklig över att slippa ha långkalsonger på mig:-)
    Underbara bilder förresten på vackra Greta Garbo, i förra inlägget:-)
    Ha en skön midsommar!
    Kram Maria

    SvaraRadera