söndag 26 juni 2011

Myyysigt. Men hallå...!

Så mysigt vi hade det i vårt uterum.
Hela familjen


Särskilt katten, som gillade värmen

Och hunden, som var nöjd med att ligga vid mina fötter...

Men så...

Nåt är på gång....

Swosh
min riddare i skinande rustning tog fram flugsmällan och for runt som virvelvind...


Monstergetingen!!!!!!!

Fy vad stor den var. Det är inga "små liljevita kvinnohänder" som håller den, utan rejäla "dasslock till karlahänder"... ni fattar hur stor getingen var, va?
Och så hittade vi ett getingbo med tre mindre modeller geting som var vansinniga över att vi tog bort deras bo.
Slut på friden denna gång...

5 kommentarer:

  1. Wow.. det var monstergeting det.. Min hund hade varit långt bort om hon legat där... kan jag säja.. flugor och getingar gillar hon inte:) Har du haft en skön messômmer då? Jag har det ..trots den rejäla förkylningen.. men nu blir det till att stanna hemma från jobbet.. inge bra att hosta och nysa över ungarna.. kram..Pia

    SvaraRadera
  2. Ja, det var nog en amerikanare.. BIG! Herman här hemma är livrädd för getingar.. tycker väll inte heller dom är så trevliga förstås..

    Kram

    SvaraRadera
  3. Something like that would disturb the peace in our home as well! Thankful for your knight in shining armor :)
    Kathy

    SvaraRadera
  4. Hejsan.

    Näe, vad stor!
    Det gillar jag inte sådana bumlingar.....
    De måste tas bort.

    Ha det fint,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  5. Vilken bamse!!kanske en bålgeting....
    Tur att du har nån som kan fånga dessa otäckingar.
    Annars låter det så mysigt att vara samlade med kisse och hund...Men nåt måste väl hända så man inte somnar till.
    Idag blir det nog för varmt egentligen,men man får inte klaga....

    Du får ha det så bra!
    Kram margareta

    SvaraRadera