onsdag 6 juli 2011

Köksnytt

Här kommer lite nytt från köket.
Inga recept o sånt, det är jag inte kreativ nog för, men lite bilder...


Har ni sett vilket märkligt morgonljus det blev.
Denna bilden tog jag med iPhonen kl 06.30 och det var en svag aning av sol på väg in genom köksfönstret.

Brödburken är i original ljust trä, inköpt på loppis i Danmark förra sommaren. Målade den vit men struntade i att fylla i ordet Bread som står nere i högra hörnet. Ordet kan anas då det är inbränt. Men jag gillar den så här enkelt vit. Bytte handtaget till ett likadant som övriga köket.

De svarta spetsdukarna är underlägg i plast, som min kära man köpte till mig på Hem & Hobby i Hjo. Han passerar varje dag och ibland kikar han in för att se om det finns nåt fint till mig. Visst är han rar?

Han har också hittat detta fina skrin

som passade helt perfekt till Tassimos kapslar

Och så till sist, på vedspisen har vi...

...inte nytt, men löken är ny, ha ha. Jo! morteln är faktiskt nyinköpt. Ganska i alla fall. Ullared...
Tallriksstället har jag haft ett antal år nu, med de tre Gefle Flytande Blå tallrikarna på. Inser att jag är hjärtinnerligt trött på dom, och kommer att byta ut dom till några andra.
Till vänster ser ni den gamla ställningen för bakplåtar. Den har också hängt med, och fungerat som avdelare för brickor o sånt i ett smalt utrymme mellan två skåp. Nu har vi inget sånt utrymme mer, så det får stå här i väntan på den dag då jag får inspiration och bakar kakor en masse.

De va de...nu ska jag ut i solen, slåss med myggen och plocka smultron och rabarber.

4 kommentarer:

  1. Kul med en kökglimt, köket är super och mannen är då verkligen snäll. Massor av fina saker har du också:)
    KRAM Helena

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint du har det i ditt nya kök.
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Superfint du har det i köket! Och en rar man är ju inte heller fel! Myggen däremot skulle vi ju kunna klara oss utan!
    Kram Barbro

    SvaraRadera
  4. Där är så fint i ert kök.. Har påpekat det många gånger nu känner jag. Jag är särskilt förtjust i era tapeter med.. Såå snygga..

    Ja, nu ska jag snart förberade inför loppisen. Hade ju förra året.. Har lagt in en annons i ortens tidning idag och lite reklam här på bloggen med.. Men det blir som det blir.. Om det kommer folk vet man ju aldrig..

    Hunden vi ska skaffa måste vi först spara pengar till för vi har bytt ut många saker här hemma nu.Nu måste vi även byta ut alla lås här hemma då H förlagt alla nycklar på tomten och någon har tagit dom.. Men vi har iaf fått lov från den fjärde nu att saffa oss en hund.. När? vet vi ej ännu..

    Kram Mia

    SvaraRadera