söndag 24 juli 2011

Lantlolla på utflykt

...till grannland.

En Malmöresa. Fint väder hade vi också. Så klart man ska till Köpenhamn. Med tåg. Praktiskt och roligt.



häftiga rörliga bilder i väntan på tåget

Go´fika på Ströget. Världens godaste äpplekaka.

Illums bolighus såklart. Nyaste nya inom köksattiraljer. Vill-ha-känslan var stark... Behöver vi en ny termos?


Och så favoriten "Systrarna Grenes"  där jag hittade söta tygpåsar, tvålar, lite bakattiraljer till dottern som tack för att hon är kattvakt, och så en liten, söt, rosa glasvas. Hade kunnat "handla ihjäl mig" men allt ska ju bäras hem också....


Till slut så tillbringade jag många många minuter på HM, där jag tappade bort mig ett antal gånger i alla de otaliga trappor, gångar och avdelningar, innan jag hittade HM HOME avdelningen.




Smart köpsystem med alla varor på display och små magneter med bild på den vara man ville ha. Magneten lämnade man i kassan och fick sin vara utlämnad. Ni ser en ställning med de där magneterna framför Petunia-kudden, och på väggen bakom. Kanske det finns sånt där system på andra ställen, och ni tycker att "herregud, det där är gammalt" men för mig är det nytt och roligt. Lantlollan, ni vet...
Om jag handlade nåt?
Nej, men jag kollade in bl a påslakanset i linne och mönstrat. Kuddar och duschförhänge. Det går ju så smidigt att handla på nätet...

Himlen grät när vi skulle åka hem.
Det regnade och regnade hela vägen hem, och det gör det fortfarande.








Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

6 kommentarer:

  1. Tack vännen. Åh jag älskar Köpenhamn. Var ju där veckan efter midsommar och ska dit i september igen.
    Ja Telia smalband har jag visst....
    Kram

    SvaraRadera
  2. O vilken härlig utflykt! Ser trevligt ut där.. Nått som skulle passa mig med kanske..

    Här blev det inte som jag hade tänkt mig.. Ingen annan ville följa med.. Så kan det bli ibland. Vi har ju amerikabesök, så vi skulle ses idag igen istället.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Köpenhamn är underbart!!!! Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Vi hade tänkt oss en dagstur med båten till Fredrikshavn nu i sommar, men det har inte blivit av än. Får se om det kan bli tid till det någon dag...
    Kram, Maria

    SvaraRadera
  5. Danmark är härligt,jag gillar Helsingör.. har inte så så himla mkt mer än K-hamn också..

    Ha en fin vecka.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Härlig tur du varit på...du kan tro vi haft en tuff tid..det är alldeles för tomt och tyst här hemma..det jobbigaste är vardagssituationerna...men var sak har sin tid, kram VIOLA

    SvaraRadera