måndag 4 juli 2011

Några dagars vila och eftertanke

Att dra iväg, dessutom ganska oplanerat, är både spännande och lite jobbigt.


Först ska man ordna kattvakt. Han fick åka till släkten (hans) och bli en del av ett kattkollektiv. Där man delar broderligt/systerligt på lådor och att piska på hunden. Jo det är katterna som styr i det hemmet...

Sen ska husbilen packas och fixas.
Kläder, nytvättade sängkläder, fylla kyl o frys med mat o dryck, fylla vatten i tankarna på husbilen.
Vattna blommor och ordna med att grannen tar posten.... ja ni vet. Allt det där som gör att man är helt utschasad när man väl kommer iväg.

Om det blev bra?
Suveränt!
En tur efter västkusten, ända upp ovanför Strömstad, nära norska gränsen. Några övernattningar på väl valda platser.
Och så den nyaste. Där som jag gärna stannat sommaren ut...
En sk ställplats för husbilar.
Lugnt, skönt, oändlig utsikt, fint väder (nåja, lite regn fick vi allt men "who cares?")
Vi fick gott om tid att prata och planera framtiden.
Det var många saker som vi tog beslut om på denna resan.
Att sitta vid oändlig himmel och inte störas av nåt annat än måsarnas skri...

Jag fotograferade en hel del, mest för att testa nya inställningar på kameran.
Himmel, sol, klippor...
önskar jag kunde förmedla den härliga känslan.
Tyvärr så var vi tvungna att återvända hemmåt alldeles för tidigt.
Men vem vet? Vi kanske återvänder...ganska snart...





4 kommentarer:

  1. Vilken härlig roadtripp ni gjorde och så vackra foton du fotograferade. Undrar just vad det var för nya planer som smiddes jag:) Säkert något trevligt i alla fall.

    God Natt o KRAM från Helena

    SvaraRadera
  2. Så vackra bilder!! Den känslan kan jag känna igen från platser man vart på och det är konstigt som du säger.. När man är på sådana platser kan man planera och prata med varandra om framtiden på ett annat sätt.. Inget som stör.. Här där jag är vet jag inte om jag vilar. Är ju långt ifrån handikappsanpassat. Känner av det iryggen redan. Hemma har vi ju taklyftar. Här är det trappor till allt man ska in till.. Men miljöombyte behöver vi alla, så det är värt det! Nu ska jag dricka kaffe och jag njuter av tystheten här jag. Ingen stadstrafik som plågar en..

    Kram vännen!

    Mia

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Så mysigt ni verkar att ha på era utflykter och reser med husbilen.
    Jag har semester om 2 veckor. Jag har både varit i Lund hos min dotter och i Piteå hos min sjuka mamma i sommar. (mamma mår bättre nu) Så det blir nog bara lite utflykter som vi gör. Vi funderar att åka tillbaka till Borås och kanske ta en hotell natt där, vi får se.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Gud så härligt att ge sig iväg sådär. Vi har velat ha en husvagn ganska länge nu men det blir bara inte av nu när vi har så mycket med huset som måste fixas. Sen kanske... :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera