tisdag 2 augusti 2011

Gillar`t

Jag är alldeles förtjust i alla de där roliga apparna som man kan ha till iPhonen.

När man inte har nåt att göra, exvis sitter och väntar på något och det är långtråkigt, så kan man ändra lite på bilderna.

med den här så konverterar man till svart-vitt
och så målar man fram underliggande
färgen, liksom
Här ändrar man bakgrunder, lägger filter och ramar.

Kul va? De här "mäcklade" jag med när jag väntade på att potatisen skulle bli klar...

Och nu pratar vi bara simplaste förändringar i en mobil.

Apparna heter Color Effects och Filter Mania. Old Photo Pro och PS Express (Photoshop-variant) är också roligt. Gratis appar från iTunes.

Programmet Adobe Photoshop Elements, på riktigt till datorn, med alla möjliga tillägg, gör att man skulle kunna fastna totalt framför datorn. Farligt, farligt, men härligt, härligt, skulle man kunna säga...

Annars händer här inte så mycket, förutom att vi målar huset. Å så tråkigt. Men det blir fint.
Det är nu man önskar att huset inte skulle ha så mycket gammal snickarglädje...


Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

3 kommentarer:

  1. Förstår att du gillar`t, och vackert blev det också.
    Du visar väl bilder sen när ni målat färdigt ert hus.
    Nu ska jag ta och ladda ner de där apparna.
    Tackar för tipset - gillar`t också
    Ha det bäst
    Kramar
    Annelie

    SvaraRadera
  2. Vad teknisk begåvad du är.
    En fråga?
    Vet du hur man gör när man ska räta upp en bild som man har fotat. Det har ju gått tidigare att göra det på redigera bilder.
    Ha en fin dag i värmen och i solen!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Visst är det kul är det kul med det tekniska.. tycker jag med..

    Nä, måla hus är nog inget vidare kul i värmen kan jag tro. Vi har ju puts på huset så vi slipper just det. Men vi har vaxat våra ytterdörrar och utemöbler nu i dagarna och det blev så bra. Idag har jag planer på att kolla lite i skogen efter svamp.

    Kram

    SvaraRadera