onsdag 10 augusti 2011

Hutter, hutter, fryyyys....

När det blir så här kyligt i luften och det känns ruggigt
då kan man

elda
neeeeej, inte eldar jag för att det ska bli varmare
även om det var lite behagligare temperatur i närheten av
tunnan.

Bränntunna är bra att ha.
Här bränner jag
gamla brev och räkningar
och
sånt som man inte vill skicka till
"tippen"


 
Håller på att rensa i ett av våra hus,
som var gäststuga
en period för sjutton-arton år sen och
är nu bara en skräp-stuga.
Här har tidigare varit byk-stuga och snickarbod.
Ena halvan hade inmurat byk-kar
och andra ett trevligt rum med liten vedspis.
Spisen står faktiskt fortfarande kvar under all bråte....
Hittade en också en del roliga saker som
jag ska lägga ut på Tradera och Blocket.

Tänk vad man sparar på.


Att rensa i röran har blivit nån slags själslig
rening för mig. Jag känner mig så lätt om hjärtat...



Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

1 kommentar:

  1. Burr vad kallt det var igår och det passar ju perfekt att elda då.
    Ha en bra dag!
    Kram Anette

    SvaraRadera