söndag 28 augusti 2011

Singin´ in the rain...

... gör vi inte.

iPhone app Filter Mania, Rain

Vi har bara en liten bit kvar att skrapa och måla på huset,
på baksidan,
och det vill aldrig sluta regna.
Åskar gör det också ibland.

Visst är det uppehåll då och då, men inte så att
det torkar upp tillräckligt.
Att måla hus i regn är inte bra.

Men det som vi målat klart är vi så nöjda med.

så jag har slitit med snickarglädjen...

Och så har vi satt upp nya hängrännor och stuprör, kopplade till
en dagvattenbrunn. Så bra det blev.






Slut i
bokhandeln - finns på Bokbörsen

6 kommentarer:

  1. Vilket fint hus ni bor i!!!
    Barbro

    SvaraRadera
  2. Säger jag med.. ser ut att vara ett jättefint hus ! Nä, guden Tor vill ni ska vila från målandet lite till ; )

    Så du fyller år snart.... ; )

    Kram vännen..

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ska man måla,så behöver det vara inomhus.Förstår att det inte går att måla ute,så tätt som det är mellan skurarna.Och skyfall är det ibland.
    Jag målar dörrfoder och golvlister,nu när dom är på plats.Det behövs några strykningar....Även fönstersmygarna målar jag gång på gång.
    Men snart är etapp 1 färdig.Målaren (den riktige)kommer förhoppningsvis på onsdag och målar färdigt runt luckor och lådor i köket...sen...

    Ha en skön kväll!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig snickarglädje ni har...är så svag för dessa farstukvistar :) hur är det med vovven...hoppas ni har en skön måndagskväll, kram

    SvaraRadera
  5. Hej kommentera gärna minst 3 inlägg i min blogg för att peppa tjejerna och killarna som är med.

    Kommenterar du så kikar jag gärna in i din blogg igen och läser igenom mer noggrant ;) och kanske gillar jag din blogg så mycket att jag lägger till den i "bra bloggar" i min blogg så mina 500-1000 beöskare kan hitta till dig också.

    Mvh Bodypalace – en blogg där alla är vackra & unika
    (ursäkta reklamen men jag ser den som positiv, vill att så många som möjligt ska hitta till bloggen för se budskapet jag vill sprida och motverka kroppsidealen som media spyr ur sig)

    SvaraRadera
  6. Gult och fint är så fint på ett hus...och vilken snickarglädje, vackert:)
    KRAM Helena

    SvaraRadera